A Pro Urbe Kft. által készített és a MÁV különböző főosztályai által véleményezett és elfogadott elképzelések szerint az új személyforgalmi vasútállomás öt vágánnyal épülne ki, és mellette kapna helyet az autóbusz pályaudvar. A kettőt egy közös épület szolgálná ki oly módon, hogy bármely közlekedési eszközre azonos helyen lehetne megváltani a menetjegyeket.
A MÁV képviselői támogatják azokat a tervezői elképzeléseket is, amelyek szerint a vágányok fölött 10-20 ezer négyzetméternyi kereskedelmi szolgáltató épületet alakítanának ki. Ez egyúttal szinte teljesen megszüntetné a közlekedési csomópont zajkibocsátását. Az elképzelések alapján véglegesített elő-megvalósíthatósági tanulmány várhatóan januárban kerül az egri közgyűlés elé. Ez után készülhet el a térségre vonatkozó szabályozási terv, amely megteremti a fejlesztések építésjogi alapját. Az egyeztetésen a MÁV és a város vezetői megállapodtak abban, hogy közösen dolgozzák ki a megvalósítás pénzügyi feltételeit is. Ugyanakkor az intermodális közlekedési csomópont megvalósításának határidejét egyelőre nem határozták meg és költségszámítás sem készült – mondta Koczka József.
(MTI)
A Hezbollah újabb háborúval fenyegette meg Izraelt
