Véget ért a MÁV Cargo privatizációja

Lezárult a MÁV Cargo privatizációs folyamata, a Rail Cargo Austria (RCA) a vételárat átutalta a MÁV Zrt.-nek, a részvények a vevőhöz kerültek – mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója keddi sajtótájékoztatóján, Budapesten.• MÁV Cargo-felvásárlás – Hat nap múlva lezárják az ügyletet? • Feltételekkel, de jóváhagyták a MÁV Cargo felvásárlását

MNO
2008. 12. 02. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Friedrich Macher, a Rail Cargo Austria igazgatótanácsának szóvivője kiemelte: a tranzakcióval Közép-Kelet-Európa első számú vasúti árufuvarozójává váltak, Európában pedig az első három nagy vasúti árufuvarozó cég között vannak. A sajtótájékoztatón Heinczinger István hangsúlyozta, hogy a liberalizált vasúti árufuvarozási piacon egyre nagyobb a verseny, és a helytálláshoz fejlesztések szükségesek, amit a MÁV nem tudott volna biztosítani, viszont a privatizációval a vevő 44 milliárd forint fejlesztési kötelezettséget is vállalt a 102,5 milliárd forint vételár mellett.

A MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a MÁV Cargo továbbra is az egyik legjelentősebb vevője marad a MÁV Zrt.-nek a pályahasználat révén. Jelenleg 40 milliárd forint bevétele származik a MÁV Zrt.-nek a MÁV Cargo által fizetett pályahasználati díjból, és a MÁV abban érdekelt, hogy a két vállalat egyre sikeresebb legyen. Kérdésre válaszolva Heinczinger István elmondta, hogy a MÁV Zrt. a privatizációs bevételből mintegy 30 milliárd forintot tőkepótlásra használ fel, a többit a működésre felvett, kedvezőtlen feltételű hitel kiváltására, illetve szolgáltatást javító beruházásokra fordítja, de ehhez a tulajdonos jóváhagyása is szükséges. Megjegyezte: a MÁV Zrt. igazgatósága kedden megtárgyalja a felhasználásra vonatkozó javaslatot.

Kérdésre válaszolva az osztrák vevő elmondta, hogy öt évre vállalták a 44 milliárd forint fejlesztési kötelezettséget, amelyet növekedési stratégiájuk mentén határoznak majd meg. Elhangzott, hogy a MÁV Cargo privatizációs szerződésében a vevő foglalkoztatási garanciát adott. A Rail Cargo képviselői hangsúlyozták: a növekedési stratégia végrehajtásához szükséges a kellő mennyiségű, jó szakember. Azt szeretnék, ha már az eddig is jól teljesítő két vasúti árufuvarozói cég teljesítménye nemcsak összeadódna, hanem tovább bővülne. Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a GYSEV-ben lévő mintegy 6 százalék RCA-érdekeltséget eladják, a magyar állam vevőként jelentkezett. Heinczinger István az MTI kérdésére válaszolva elmondta: folynak egyeztetések arról, hogy a MÁV átveszi a BKV-tól a HÉV-et, de a részletekről döntés még nem született.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.