dn.sapo.pt – Portugália
Az állami kezelésű lap portáljának egyik írása hosszan foglalkozott a portugál főváros, Lisszabon szent tehenével, az eredetileg az 1998-as lisszaboni világkiállításra tervezett új metróvonallal. Az úgynevezett „vörös vonalnak” az lett volna a különlegessége, hogy vezető nélküli szerelvényekkel közlekedik a város keleti és nyugati végpontja között. Csakhogy a kiállításra se készült el, sőt az újabb eltelt 11 év alatt csak nyeli a pénzt, és gyakran áll a forgalom a vonalon, mert nem tudják, hogyan javítsák meg a vezető nélküli szerelvények vezérlőrendszerének egyik visszatérő és balesetveszélyes hibáját.
A lisszaboni metró egyik belső forrása, aki neve elhallgatását kérte, elmondta, hogy hosszú évek alatt nem tudták kijavítani a hibát, ezért a normálisnál jóval több pénzt dobtak ki az ablakon csak erre a hibakeresésre. A hiba egyébként abból áll, hogy a vezető nélkül haladó szerelvény szabálytalan időközönként hirtelen fékez, emiatt az utasok elveszthetik egyensúlyukat, sőt el is es(het)nek. Mivel az utasok nem tudtak erről a hibáról, ezért sokan sértegették a metróvezetőket. Így amíg nem küszöbölik ki a rendellenességet, addig metróvezetők irányítják a szerelvényeket. Azt is tervezték a vezető nélküli metrókocsikkal, hogy a kihelyezett monitorokkal és térfigyelő kamerákkal ellenőrzik, mindenki kezeli-e a jegyet, ennek bevezetéséig minden állomáson külön személyzetet alkalmaznak az ajtóknál.
A DN munkatársai megpróbálták megtudakolni a metrószerelvénnyel kapcsolatos anomáliák okait a metró vezetőitől, de nem kaptak semmilyen választ. A belső forrás elárulta még, hogy 2001-ben egy jelentés megállapította, 165 millió euróval többe került a vonal fenntartása, mint eredetileg tervezték, összesen 590 millió eurót költöttek rá addig.
clarin.com.ar – Argentína
A magát függetlennek tartó lap portálja vezető helyen hozta a hírt: az argentin kormány meghátrált és visszavonta a rendkívüli földgáz- és áramáremelést (100 százalékot június-júliusban, illetve 70 százalékot a következő két hónapban). Cristina Fernández de Kirchner elnök asszony kormánya a lakosság és az ellenzék igen erős tiltakozására vonta vissza a döntést, amit annak a Julio de Vidónak kellett bejelentenie, aki tervezési miniszteri minőségében annak idején meggyőzően érvelt az emelések bevezetése mellett.
Gál Kinga: Az EP Patrióták frakciója szavazatával nem támogatja az új, Ursula von der Leyen vezette Európai Bizottságot