Vezető nélkül nem megy az új metró

A portugál Diário de Notícias (DN) egyik munkatársa hosszan tárgyalta a főváros költségvetési hiányának egyik fő okát: a vezető nélküli metrószerelvények ügyét. Az argentin Clarín vezető híre: a kormány télen mégsem emeli a földgáz és az áram árát.

2009. 08. 13. 15:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

dn.sapo.pt – Portugália

Az állami kezelésű lap portáljának egyik írása hosszan foglalkozott a portugál főváros, Lisszabon szent tehenével, az eredetileg az 1998-as lisszaboni világkiállításra tervezett új metróvonallal. Az úgynevezett „vörös vonalnak” az lett volna a különlegessége, hogy vezető nélküli szerelvényekkel közlekedik a város keleti és nyugati végpontja között. Csakhogy a kiállításra se készült el, sőt az újabb eltelt 11 év alatt csak nyeli a pénzt, és gyakran áll a forgalom a vonalon, mert nem tudják, hogyan javítsák meg a vezető nélküli szerelvények vezérlőrendszerének egyik visszatérő és balesetveszélyes hibáját.

A lisszaboni metró egyik belső forrása, aki neve elhallgatását kérte, elmondta, hogy hosszú évek alatt nem tudták kijavítani a hibát, ezért a normálisnál jóval több pénzt dobtak ki az ablakon csak erre a hibakeresésre. A hiba egyébként abból áll, hogy a vezető nélkül haladó szerelvény szabálytalan időközönként hirtelen fékez, emiatt az utasok elveszthetik egyensúlyukat, sőt el is es(het)nek. Mivel az utasok nem tudtak erről a hibáról, ezért sokan sértegették a metróvezetőket. Így amíg nem küszöbölik ki a rendellenességet, addig metróvezetők irányítják a szerelvényeket. Azt is tervezték a vezető nélküli metrókocsikkal, hogy a kihelyezett monitorokkal és térfigyelő kamerákkal ellenőrzik, mindenki kezeli-e a jegyet, ennek bevezetéséig minden állomáson külön személyzetet alkalmaznak az ajtóknál.

A DN munkatársai megpróbálták megtudakolni a metrószerelvénnyel kapcsolatos anomáliák okait a metró vezetőitől, de nem kaptak semmilyen választ. A belső forrás elárulta még, hogy 2001-ben egy jelentés megállapította, 165 millió euróval többe került a vonal fenntartása, mint eredetileg tervezték, összesen 590 millió eurót költöttek rá addig.

clarin.com.ar – Argentína

A magát függetlennek tartó lap portálja vezető helyen hozta a hírt: az argentin kormány meghátrált és visszavonta a rendkívüli földgáz- és áramáremelést (100 százalékot június-júliusban, illetve 70 százalékot a következő két hónapban). Cristina Fernández de Kirchner elnök asszony kormánya a lakosság és az ellenzék igen erős tiltakozására vonta vissza a döntést, amit annak a Julio de Vidónak kellett bejelentenie, aki tervezési miniszteri minőségében annak idején meggyőzően érvelt az emelések bevezetése mellett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.