Aláírták a BKV finanszírozásáról szóló szándéknyilatkozatot + Képek

Bajnai Gordon kormányfő, Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester és Horváth Csaba (MSZP) kormánybiztos aláírta szerdán a Parlamentben a BKV fenntartható finanszírozásának feltételeiről szóló szándéknyilatkozatot. • Újabb tárgyalási forduló: elmaradhat a BKV-sztrájk

MNO
2009. 12. 23. 14:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A dokumentum szerint a központi büdzsé 2010-ben – több részletben – összesen 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő többletet biztosít a főváros útján a BKV működéséhez a fogyasztói árkiegészítésen és a normatív támogatáson túl. Ezen felül a kormány ötmilliárd forintnyi hitelgaranciát vállal. Az aláírás után Bajnai Gordon úgy vélekedett, legalább három oka van, hogy a kormánynak most, karácsony előtt is foglalkoznia kell a BKV dolgaival. Az egyik, hogy legyen működőképes, európai színvonalú tömegközlekedés Budapesten; a másik ok a közpénzek felhasználásának átláthatósága; a harmadik pedig a gazdálkodás eredményessége, vagyis az, hogy „ne egy feneketlen vagy lyukas zsákba töltsük az adófizetői pénzeket” – sorolta. A kormányfő ugyanakkor rámutatott arra, hogy a BKV számára a többletpénz feltételekhez kötött. A legfontosabb feltétel az átláthatóság biztosítása, a másik pedig a hatékonyság – mondta. Utóbbival kapcsolatban kifejtette: egy teljesen új struktúra létrejöttét szeretnék elérni.

Létrejönne egy új rendszerű, Budapestet és környékét magában foglaló megrendelő szervezet, amely közösen rendelné meg a közlekedést – részletezte. Demszky Gábor úgy fogalmazott, hogy a szerdai megállapodás a politikamentes működés feltételeit teremti meg. A főpolgármester felidézte, az elmúlt években szinte mindig politikai alkukkal teremtették elő azt a pénzt, amellyel a BKV szolgáltatása működőképes lehet. Hozzátette, hét miniszterelnökkel és húsz pénzügyminiszterrel tárgyalt már ebben az ügyben. Véleménye szerint a BKV hiányának az az alapvető oka, hogy az utazóközönség, a kormány és a főváros nem fizeti ki azt a szolgáltatást, amelyet a közlekedési társaság nyújt.

Hangsúlyozta azonban, hogy a szerdán aláírt szándéknyilatkozat egyik legfontosabb alapelve az, hogy „lemondunk arról, hogy több szolgáltatást rendeljünk meg a BKV-tól a jövőben, mint amennyit kifizetünk”. A főváros vállalta, hogy a költségvetésébe betervezett 10 milliárd forint mellett ötmilliárddal támogatja a BKV-t jövőre, 2011-ben pedig ezt tíz plusz tízmilliárdra emeli – ismertette. A főpolgármester beszélt a BKV és a szakszervezetek között folyó, a kollektív szerződésről szóló tárgyalásokról is, amellyel kapcsolatban megjegyezte: ha az év végéig ezek nem vezetnek eredményre, abban az esetben a kollektív szerződés helyett a Munka törvénykönyve fog érvénybe lépni.

Fotók: Magyar Nemzet/Máté Péter

Demszky Gábor bejelentette azt is: idén – a szerdai napig – a főváros 196,6 milliárd forint helyi iparűzési adót szedett be, amely tízmilliárddal több az eredetileg tervezett összegnél. Horváth Csaba a tájékoztatón azt mondta: egy új szövetség jött létre, amely az utazóközönség érdekében született. Mint fogalmazott, a szándéknyilatkozat megteremti a lehetőségét annak, hogy a jövőben a BKV szocialista nagyvállalat helyett egy korszerűen gazdálkodó vállalattá nőhesse ki magát.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.