Egyre több a virtuális hallgató a pécsi egyetemen

Egyre több virtuális hallgatója van a Pécsi Tudományegyetemnek (PTE): mostanáig mintegy másfél ezer fiatal regisztrálta magát a felsőoktatási intézmény online beiskolázási játékán, így a tagok száma most kétszer annyi, mint egy évvel ezelőtt.

MNO
2009. 12. 25. 8:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Győrffy Zoltán, a PTE szóvivője arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 2008 őszén indult Nem csak tudást adunk elnevezésű online beiskolázási játéknak köszönhetően a diákok virtuálisan is élhetik mindennapjaikat az intézményben.

Az érdeklődők a www.nemcsaktudastadunk.hu internetes oldalon valódi épületek és helyszínek háromdimenziós modelljei között léphetnek be a virtuális egyetemre, ahol felvételijüket követően államilag finanszírozott szakokon vagy költségtérítéses képzésben folytathatják tanulmányaikat. Lakhatnak kollégiumban, de albérletbe is költözhetnek, és persze arról is dönthetnek, hogy a tanulás mellett mivel töltik el szabadidejüket. Választhatják a szakmai karrier építését, de hírnevük ápolására, kapcsolati hálójuk fejlesztésére is fordíthatják energiájukat.

A hallgatói lét finanszírozását ebben a virtuális világban is meg kell oldaniuk. Kiváló tanulmányi eredményüknek köszönhetően fedezhetik ösztöndíjukból kiadásaikat, vagy szabadidejüket feláldozva vállalhatnak diákmunkát költségeik rendezésére. Felmérések szerint a regisztrált játékosok 77,5 százaléka rendszeresen játszik a virtuális egyetemen, amely egyébként valódi rajongótáborral is rendelkezik a népszerű közösségi portálokon.

A résztvevők amellett, hogy gyarapíthatják tudásukat és virtuális egyetemi élményeket szerezhetnek, értékes nyereményekhez is juthatnak. A legeredményesebb játékosok februárban gólyatábori helyeket, ajándék- és könyvcsomagokat, magazin-előfizetéseket, sportbérleteket kaphatnak, az első helyezett díja egy robogó. A PTE a felsőoktatásba jelentkezőkért folytatott kampánya keretében a hazai egyetemek között elsőként döntött a játék indításáról, hogy felkeltse a 17-22 év közötti internethasználó, ám reklámkerülő fiatalok érdeklődését oktatási kínálata iránt. A játéknak korábban komoly sikere volt az üzleti szférában, ahol munkaerő toborzására használták.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.