Ha ingyen van, látogatott a múzeum is

Együttesen több mint 600 ezer látogatót vonzottak az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) múzeumi nagyrendezvényei, a Múzeumok Éjszakája, a Múzeumok Őszi Fesztiválja és az idén első alkalommal megszervezett Múzeumok Őszi Éjszakája.

MNO
2009. 12. 30. 20:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A június 20-i Múzeumok Éjszakájának programjaira több mint 380 ezer látogató volt kíváncsi – közölte szerdán az OKM. Az első Múzeumok Éjszakáját 2003-ban pár ezren látogatták, tavaly azonban már 379 ezren vettek részt az eseményen. A tíz múzeumi helyszínen (Iparművészeti Múzeum, Ludwig Múzeum, Millenáris, Magyar Mezőgazdasági Múzeum, Nemzeti Galéria, Nemzeti Múzeum, Néprajzi Múzeum, Szépművészeti Múzeum, Természettudományi Múzeum, Terror Háza) készített felmérésből kiderült, hogy a vendégek 72 százaléka budapesti, 28 százaléka más településről érkezett, s a látogatók több mint fele a tömegközlekedést használta.

Az adatok szerint a vendégek 8 és 80 év közöttiek, 50 százalék 14 és 28 év közötti. A válaszadók többségének részben azért vonzó a rendezvény, mert egy jeggyel több múzeumba lehet eljutni, másrészt pedig ilyenkor a múzeumok különleges programokat kínálnak. Az érdeklődők java ezen az estén 3-4 múzeumba jut el, azaz több intézménybe, mint egész évben összesen.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.