Vámháború Kína és az unió között?

Kína dömping ellenes intézkedéseket hoz az EU-ból importált szénacél kötőelemekre – közölte a kínai kereskedelmi tárca szerdán.

MNO
2009. 12. 23. 7:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai lépést megelőzően az Európai Unió meghosszabbította a dömpingvám kivetését a kínai bőr lábbelikre, s ezzel kapcsolatban a kínai kereskedelmi minisztérium szóvivője „határozott elégedetlenségének” adott hangot keddi sajtótájékoztatóján. Jao Csien (Yao Jian) közölte, hogy Kína a Kereskedelmi Világszervezethez (WTO) fog fordulni a kínai vállalatok védelmében, s hozzátette: „a kereskedelmi protekcionizmus sérti a kölcsönös bizalmat és mindkét oldalon veszteséget okoz”.

Az EU döntése értelmében a kínai és a vietnami cipőkre további 15 hónappal meghosszabbították az importvámot. „Nyugtáztuk, hogy az EU-importőrök, kiskereskedők és több tagállam ellenezte a dömping ellenes lépést és reméljük, hogy az unió tiszteli e tényeket és az európai emberek kívánságának megfelelően leállítja ezeket az intézkedéseket” – hangoztatta Jao Csien, aki kitért arra is, hogy a nemzetközi pénzügyi válságból való kilábalás időszakában el kell kerülni a kereskedelmi protekcionizmust, helyette párbeszédre és együttműködésre kell törekedni. „A kereskedelmi protekcionizmus sérti a kölcsönös bizalmat és mindkét oldalon veszteséget okoz” – húzta alá Jao.

Az EU 2006-ban döntött a kétéves, 16,5 százalékos dömping ellenes vám bevezetéséről, aminek felülvizsgálta 2008-ban kezdődött. Az előzetes szabályozás szerint egyes kötőelemek esetében – mint például csavarok, csapszegek – december 28-től letétet kell fizetni. Ennek mértéke – a termék normál ára és a dömping ár közötti különbözettől függően – 16,8 százaléktól 24,6 százalékig terjed.

Vizsgálatok ugyanis megállapították, hogy a kínai szénacél kötőelemek gyártó iparának anyagi veszteséget okozott az európai dömping – áll a közleményben. A szénacél kötőelemeket jellemzően a gépkocsigyártásban, az elektronikai iparban, az elektromos eszközök gyártásánál és a gyáriparban használják.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.