Kamal Nath közúti szállítási és autópálya-ügyi miniszter hétfőn elmondta: tavaly májusban, amikor hivatalba lépett, naponta 2 kilométer út épült, azóta pedig napi 9 kilométerre gyorsult a tempó. „Március-április körül elérjük a napi 20 kilométeres átlagot” – mondta a miniszter. Ez szükséges ahhoz, hogy teljesüljön az év egészére 7000 kilométer új út – főként főút és autópálya – megépítését előirányzó terv tette hozzá.
A kormány összesen 500 milliárd dollár értékű forrást kíván bevonni a közlekedési hálózat – az utak mellett a kikötők, repterek és a vasút – fejlesztésébe. Ennek harmadát a magánszféra biztosítaná a tervek szerint. A fejlesztés célja, hogy 2011-re éves szinten 9 százalékra gyorsuljon a hazai össztermék (GDP) növekedési üteme. 2009 utolsó negyedévében a világméretű gazdasági válság dacára 7,9 százalékkal nőtt az indiai GDP.
A 3,4 millió kilométeres indiai úthálózat a második legnagyobb a világon, de csupán 2 százaléka országos főút vagy autópálya, mégis ezeken zajlik a közúti forgalom 40 százaléka. A túlnyomórészt kétsávos aszfaltútból vagy szilárd burkolat nélküli útból álló hálózaton zajlik a teljes indiai teherforgalom 70, a személyforgalomnak pedig 85 százaléka, óránként mindössze 50 kilométeres átlagsebességgel.
(MTI)
Elon Musk: Belgium fővárosa már nem belga















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!