2010: fúziók éve az autóiparban?

Nem kizárt, hogy 2010 a fúziók éve lesz az európai autóiparban, hiszen a kontinensen a roncsprémiumok kifutása miatt nem várható a kereslet növekedése, sok a kihasználatlan kapacitás, miközben a korábbi fejlesztésekre felvett hitelek miatt a cégeknek nagy kamatterhekkel kell számolniuk – írja a Világgazdaság szerdai számában.

MNO
2010. 01. 06. 7:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gyengélkedő európai piac helyett alternatívát Oroszország, Brazília, India és Kína jelenthet, amelyekben óriási bővülési lehetőség van. Kínában például jelenleg ezer lakosra 22 autó jut, szemben a nyugat-európai közel ötszáz darabbal.

A lap idézi a Calyon Bank elemzőit, akik szerint az autóiparban a válság rámutatott arra, hogy az optimális szérianagyságnak milyen jelentős szerepe van a jövedelmezőségben, ezért elképzelhető, hogy 2010-ben felvásárlások, részvénycserés egyesülések vagy egyszerű együttműködési megállapodások keretében új szövetségek jönnek létre.

Ennek első jele volt, hogy a Volkswagen csoport decemberben bejelentette: 20 százalékos részesedést vásárol a Suzukiban 2,5 milliárd dollárért. Egy héttel korábban a PSA Peugeot Citroen közölte, hogy tárgyalásokat folytat a Mitsubishivel az együttműködés mélyítésére, ami lapértesülések szerint akár azt is jelentheti, hogy 30-50 százalékos részt vásárol a japán autógyártóban.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.