A Volán-társaságok működtetése évente 65-70 milliárd forintjába kerül az államnak, ami nagyrészt az állam által biztosított és megrendelt szociálpolitikai kedvezmények ellentételezését jelenti – áll a közleményben. A négy szakszervezet – a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete, a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, a Közúti Közlekedési Szakszervezet alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete – szerint a megszorítás miatt létrehozott átalakítással nem lesznek sem versenyképesebbek, sem hatékonyabbak a Volán-társaságok. A parlamenti pártok frakcióit ezért arra kérik, hogy ne támogassák a Volánok összevonását.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) 2009. december 16-án döntött a Volán-társaságok regionális konzorciumokba szervezéséről. A zalai érdekvédők támogatják a Volán-cégek együttműködését, de a szervezeti összevonással nem értenek egyet. A szakszervezetek közleményükben rámutatnak: a január 15-ig megkötendő konzorciumi szerződések kevert szervezeti struktúrát hoznak majd létre; a megyei Volán-társaságok mellett a forgalmi, műszaki, humángazdálkodási szakterületeken kialakulnak a regionális szervezeti egységek is. Az átalakítás magas költségekkel jár, a konzorciumi forma pedig lehetőséget jelenthet a gazdaságos vagyonelemek privatizációjára – mutat rá a közlemény.
Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezetének elnöke kifejtette: az összevonás az egységes Volán-szakma széthullásához is vezethet. A helyi tömegközlekedés nagy részét már most is az önkormányzatok működtetik. A nyereséges távolsági közlekedés privatizációja után a Volánoknál mindössze a veszteséges, megyén belüli, apró településeket kiszolgáló közösségi közlekedés maradhatna csak meg – tette hozzá Horváth László.
(MTI)
Elon Musk: Belgium fővárosa már nem belga















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!