Az összevonással „nem lesznek hatékonyabbak a Volánok”

A parlamenti pártok frakcióihoz fordulnak a Volán-társaságok regionális konzorciumokba szervezése miatt a Zala Volán szakszervezetei, azt kérik tőlük, hogy ne támogassák a Volánok összevonását. A zalai munkavállalói szervezetek hétfői közleményükben hangsúlyozzák: attól tartanak, hogy az átalakítás mögött a forráselvonás szándéka húzódik meg.• Volán: leépítések, járatok megszűnése, összevonás? • Lopakodó Volán-privatozáció?

MNO
2010. 01. 04. 14:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volán-társaságok működtetése évente 65-70 milliárd forintjába kerül az államnak, ami nagyrészt az állam által biztosított és megrendelt szociálpolitikai kedvezmények ellentételezését jelenti – áll a közleményben. A négy szakszervezet – a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete, a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete, a Közúti Közlekedési Szakszervezet alapszervezete és a Zalai Autóbuszvezetők Szabad Szakszervezete – szerint a megszorítás miatt létrehozott átalakítással nem lesznek sem versenyképesebbek, sem hatékonyabbak a Volán-társaságok. A parlamenti pártok frakcióit ezért arra kérik, hogy ne támogassák a Volánok összevonását.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) 2009. december 16-án döntött a Volán-társaságok regionális konzorciumokba szervezéséről. A zalai érdekvédők támogatják a Volán-cégek együttműködését, de a szervezeti összevonással nem értenek egyet. A szakszervezetek közleményükben rámutatnak: a január 15-ig megkötendő konzorciumi szerződések kevert szervezeti struktúrát hoznak majd létre; a megyei Volán-társaságok mellett a forgalmi, műszaki, humángazdálkodási szakterületeken kialakulnak a regionális szervezeti egységek is. Az átalakítás magas költségekkel jár, a konzorciumi forma pedig lehetőséget jelenthet a gazdaságos vagyonelemek privatizációjára – mutat rá a közlemény.

Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezetének elnöke kifejtette: az összevonás az egységes Volán-szakma széthullásához is vezethet. A helyi tömegközlekedés nagy részét már most is az önkormányzatok működtetik. A nyereséges távolsági közlekedés privatizációja után a Volánoknál mindössze a veszteséges, megyén belüli, apró településeket kiszolgáló közösségi közlekedés maradhatna csak meg – tette hozzá Horváth László.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.