Szeretik a németek a minőségi magyar termékeket

Magyarország hagyományosan legjelentősebb agrárkereskedelmi partnere Németország, ideirányul a zöldség- és gyümölcskivitel 20 százaléka, ezért fontos a magyar jelenlét a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs szakvásárán, a Fruit Logisticán Berlinben – mondta Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) ügyvezető igazgatója a német fővárosban csütörtökön.

MNO
2010. 02. 04. 14:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fruit Logisticát ebben az évben február 3-5. között tartják, a szakvásáron 71 ország 2302 kiállítója mutatja be zöldség-gyümölcs kínálatát. Magyarországról mintegy 17 cég – több mint 30 vállalkozást képviselve – 250 négyzetméteren vonultatja fel a magyar kínálatot. Mártonffy Béla aláhúzta: Magyarország a kezdetektől részt vesz a – mintegy két évtizedes múltra visszatekintő – kiállításon, amely a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs kereskedelmi bemutatója.

A Németországba irányuló összes magyar agrárexporton belül a zöldség-gyümölcs kivitel képviseli az export mintegy harmadát. Így Magyarország számára a jövőben is a legjelentősebb külföldi zöldség-gyümölcs piac Németország lesz. A német fogyasztók ugyanis szeretik, ismerik és keresik a magyar zöldséget és gyümölcsöt, valamint az ezekből készült termékeket a német boltokban. Általában a német fogyasztók a magyar termékeket hagyományosan ízletesnek és jó minőségűnek tartják.

Ez az ítélet tükrözi a magyar törekvéseket is – mondta Mártonffy Béla –, mivel a magyar cégek különleges minőséget kínálnak a német piacon, és nem úgynevezett tömegárut. Magyarországról elsősorban fehérpaprikát, dinnyét, kajszibarackot, meggyet, diót, valamint gombát szállítanak Németországba. A fő árucikkek mellett szállítanak még például kínai kelt, spárgát – ez utóbbira igen nagy az igény –, továbbá paradicsomot és káposztaféléket is. Ezekből a termékekből szintén fejleszthető a piac, mivel jelentős a német kereslet. Több is eladható lenne még például – a felmérések szerint – sárgadinnyéből és csemegekukoricából, valamint szilvából is. Magyarország ez utóbbi termék esetében igyekszik azt a piaci rést kitölteni, amely a távol-keleti és a mediterrán kínálat közötti időszakban adódik.

Magyarország a Fruit Logisticát megelőzően a Zöldhét, azaz a Grüne Woche kiemelt vendége volt, az ott megfogalmazott országimázs-építő szlogen volt, hogy a magyar agrártermékek hagyományosan ízletesek. Ezt továbbvitték a kiállítók a Fruit Logisticán is. A magyar bemutatót három nap alatt várhatóan mintegy 50 ezer szakember (80 százalékuk külföldi) látogatja meg – mondta a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.