Molnár László szerint egy telefonközpont felállításával el lehetne érni, hogy ne csak az óvodákban vagy az iskolákban dolgozók, hanem bárki jelezhesse, ha valahol azt látja, éhezik, rossz körülmények között él egy gyermek vagy bántalmazzák.
A telefonközpontban ülő szakember el tudná dönteni, milyen segítségre lehet szüksége a gyermeknek, és kérhetné az ennek megfelelő személy, intézmény – orvos, védőnő, pszichológus, adott esetben akár a rendőrség – szerepvállalását.
Molnár László közölte, hogy az elmúlt években kiépültek ugyan a megelőzés különféle intézményei, ám ezek között gyakran nincs megfelelő együttműködés. Szerinte a kötelező együttműködési kört jogszabályban kellene meghatározni.
E kötelezésnek vonatkoznia kellene a gyerekorvosokra, a védőnőkre, az óvodai- iskolai gyermekvédelmi felelősökre, a gyermekjóléti szolgálatokra és a rendőrségre. Olyan szakmai protokollokra is szükség lenne, amelyek rögzítik, kinek milyen feladatai vannak – tette hozzá a szakember.
(MTI)
Egy Ancelotti máris repült, megköszönték a munkáját Brazíliában














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!