Dugódíj: majd a következő közgyűlés dönt

A behajtási díj bevezetéséről a következő önkormányzati ciklusban határozhat a Főváros Közgyűlés, a jelenlegi városvezetés a döntést megalapozó szakmai anyagokkal kívánja segíteni a fontos várospolitikai lépést – közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn.• Molnár Gyula kétkedve fogadta Horváth Csaba javaslatát • „Ilyen marhaságot utoljára Horn Gyula mondott”

MNO
2010. 05. 03. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatal emlékeztetett arra: már három éve foglalkozik az úgynevezett dugódíj bevezetésének lehetőségével Budapest vezetése, az erről készített tanulmányok elérhetők a www.budapest.hu oldalon.

Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje szombaton jelentette be, hogy az MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten. A szocialista politikus szerint ezt a parkolási díjbevételekből, valamint abból lehetne finanszírozni, hogy Budapesten bevezetnék a környezetvédelmi zöldzónákat, a behajtásért fizetendő díjakból 50 milliárd forint bevétele lehet a fővárosnak.

A Főpolgármesteri Hivatal hétfőn azt közölte: 2008-ban és 2009-ben két részletes szakmai tanulmány is készült a témában, tavaly januárban pedig a Fővárosi Közgyűlés is határozott a behatási díj bevezetéséről. A nemzetközi példák alapján a testület úgy döntött, hogy a 2012 után bevezethető rendszernek a tisztább levegőjű, tehermentesebb, lényegesen kisebb átmenő forgalmú belvárost kell szolgálnia. A rendszer bevezetése infrastrukturális fejlesztéseket igényel, ám a kiadások várhatóan két év alatt megtérülnének. Budapest nem nyereséges, hanem önfenntartó rendszer bevezetését tervezi, amelynek bevételei a közösségi közlekedés, a kerékpáros infrastruktúra és a parkolás fejlesztését szolgálják majd – emlékeztetett a hivatal.

Fejlesztésekre kell a bevétel


Az előzetes becslések szerint a kamerarendszerrel működő behajtási zóna kialakítása mintegy 39 milliárd forintba kerülne, ez azonban várhatóan két év alatt megtérülne a befolyó díjakból. A javaslat értelmében a behajtási díj a mindenkori BKV-jegy árával állna arányban, de az a gépkocsi környezetvédelmi besorolásától és napszaktól függően is változna. A városvezetés tervei szerint a dugódíjból befolyó bevételeket a főváros a közösségi közlekedés, a kerékpáros infrastruktúra és a parkolás fejlesztésére fordítaná.

A koncepció véglegesítését civil szervezetekkel és kerületi önkormányzatokkal folytatott konzultáció is megelőzte, a munkában részt vett többek között a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a FŐMTERV Zrt., a Közlekedés Kft., a Közlekedéstudományi Intézet, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Autóklub, a Magyar Kerékpáros Klub és a Magyar Közlekedési Klub. Az egyeztetésbe bekapcsolódott számos kerület (I., III., IV., VI., VII., X., XIII., XV., XVII., XVIII., XX., XXII.), a BKV, a BRFK közlekedésrendészete, a Fővárosi Közterület-felügyelet, a környezetvédelmi és a közlekedési tárca, valamint a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.