Kevés magyar vállalat éri el céljait

A magyar vállalatok és szervezetek csak 35 százalékban képesek megvalósítani céljaikat és terveiket, szemben az európai 54 százalékkal - derül ki a FranklinCovey felnőttképzési cég és az NRC piackutató közös felméréséből.

MNO
2010. 05. 24. 15:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megvalósítási hányadost (xQ-execution quotient) egy 100-as skálán mérik. Az arányszám azt fejezi ki, mekkora a valószínűsége annak, hogy egy szervezet eléri a kitűzött céljait, illetve megvalósítja stratégiáját. Kiszámítását a vizsgált szervezet munkatársainak válaszai alapján végzi a FranklinCovey, ezért az arányszám azt is megmutatja, milyennek ítélik a saját dolgozói például egy vállalat eredményességét. Bölcsföldi László, a FranklinCovey magyarországi képviseletének ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a rossz eredmény nem az egyes vállalatok pénzügyi helyzetéből következik, ha ugyanis javítani tudnának megvalósítási képességükön, akkor már minimális tőkebefektetéssel is jelentősen növelhetnék eredményességüket.

Ez pedig elengedhetetlen feltétele annak, hogy a magyarországi cégek és szervezetek versenyképesek legyenek európai konkurenseikkel szemben. A kutatás eredményei szerint még nagyobb az aránytalanság akkor, ha a legjobb európai szervezetekkel hasonlítják össze a magyarokat, mivel a felső tíz százalékba tartozó európai cégek 76 százalékban tudják megvalósítani céljaikat. A magyar cégek céljaik megvalósításában alapvetően azért gyengék, mert még ott sem tudják a dolgozók, hogy mit kell tenniük a célok elérése érdekében, ahol ezeket egyáltalán megfogalmazták. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a megkérdezettek 80 százaléka szerint saját vállalatának nincsenek konkrét céljai, vagy ha vannak is, nem tud róluk. A napi tettekre váltást akadályozza az is, hogy rossz a szervezetek időgazdálkodása, feladatszervezése és a munkamegosztása. Az ügyvezető elmondta, hogy a világ többi részéhez hasonlóan Magyarországon is a pénzintézetek és a fejlett vállalati kultúrával rendelkező multinacionális cégek rendelkeznek a legjobb megvalósítási hányadossal. E társaságokat a szolgáltatók követik, az ipari és kereskedelmi cégek a lista második felében találhatók.

Természetesen kivételek minden iparágban találhatók. Aláhúzta, hogy a sorrendnek nincs köze a tőkeháttérhez, kizárólag a szervezeti kultúrán múlik, melyik szegmens milyen pozíciót foglal el. A célok és tervek megvalósítási hányadosa több okból is alacsony a magyar cégeknél az ezer fős reprezentatív kutatás szerint: a legnagyobb problémák, a számonkérhetőséggel, az együttműködéssel és a célok feladattá való alakításával vannak. Bölcsföldi László elmondta: a magyar szervezeteknek csak elenyésző része használ mérőszámokat a dolgozók teljesítményének értékelésére. A kutatás során a válaszadók 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nincs náluk ilyen mérőszám, vagy ha van is, nem világos számára a mérés. További probléma, hogy a számonkérés nem rendszeres, a dolgozók nem tudják mikor teljesítenek jól, s erőteljes a felelősségáthárítás is. Az ügyvezető elmondta, hogy az egyes munkacsoportokon belül rendszerint gyenge a dolgozók együttműködési készsége, ami jellemző a szervezeti egységek kapcsolatára is. A dolgozók kevéssé kíváncsiak egymás véleményére, javaslataira, a legtöbben a saját fejük után mennek, s általános a „furkálódás” is. A megkérdezetteknek csak a 15 százaléka mondta azt, hogy náluk nem fúrják egymást a munkatársak.

MTI

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.