Nem meszelték el az Emfeszt

Nem járt el tisztességtelenül a fogyasztókkal szemben az Emfesz a lakossági gázszolgáltatásában - közölte az Emfesz az MTI-hez eljuttatott közleményben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) május 3-án hozott határozatára hivatkozva.

MNO
2010. 05. 07. 12:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zenisek Andrea, a GVH szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy az Emfesz online szerződéskötési és ügynöki rendszerét vizsgálták. Az ügynöki rendszer vizsgálata során nem állapítottak meg jogszabálysértést. A GVH 2009 szeptember közepén indított eljárást azt vizsgálva, hogy az Emfesz tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat-e a fogyasztókkal szemben.

A GVH azt valószínűsítette – áll az Emfesz közleményében -, hogy az Emfesz 2009-ben a lakossági gázszolgáltatás értékesítése során, illetve a szolgáltatás népszerűsítése kapcsán megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a versenypiaci és a szabályozott piaci úgynevezett egyetemes gázszolgáltatás, illetve a gázszolgáltató kapcsolatáról és fogalmáról, az Emfesz szerepéről, a szolgáltató-váltás körülményeiről és szerződéses következményeiről, valamint a szolgáltató-váltással elérhető kedvezmény mibenlétéről. Az eljárás kiterjedt az Emfesz szolgáltatását népszerűsítő teljes kommunikációs gyakorlatra, összes kommunikációs eszközre és a gázszolgáltatás közvetítésében részt vevő valamennyi ügynökhálózatra is.

Az Emfesz közlése szerint a végzés indoklásában a GVH megállapította, hogy az Emfesz ügynökökkel folytatott értékesítési gyakorlatában a társaság az ügynökök megbízási szerződésében részletesen meghatározta azt, hogy milyen mértékben, és milyen tartalmú tájékoztatásokkal ösztönözhetik a potenciális fogyasztókat szerződéskötésre, ezáltal a szolgáltató-váltásra. "Ezek az írásbeli tájékoztatások az ügyleti döntés szempontjából releváns, megtévesztésre alkalmas információkat nem tartalmaznak" – olvasható az Emfesz közleményében.

A GVH arra a következtetésre jutott, hogy az egyedi panaszok önmagukban nem jelenthetnek elegendő bizonyítékot annak megállapítására, hogy az Emfesz, illetve ügynökei jogsértően járt volna el. A megállapítás szerint az ügynöki értékesítés során tanúsított magatartás rendszerszerűen nem mutatta ki az Emfesz fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatát.

Az Emfesz online szerződéskötési értékesítési gyakorlata esetében még a valószínűség szintjén sem merült fel az, hogy e felhívások pontatlanok, vagy valótlanok lennének, ami kiküszöböli annak lehetőségét, hogy egy esetlegesen valótlan információ hatására kössön megalapozatlan ügyleti döntést a fogyasztó.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.