A Placcc Pécs Fesztiválon május 28–29-én mutatkozik be a nemzetközi hírű holland Compagnie Dakar társulat. Az Élethelyzet című, kifinomult és visszafogott színházi thriller kiindulópontja az a váratlan helyzet, amikor az ember otthonát idegenek árasztják el. Az ismeretlennel szembeni gyanakvás problémáját körüljáró abszurd előadást még hatásosabbá teszi, hogy a színészek valós „díszletben”, egy pécsi családi házban játszanak, amit a fesztivál idejére kölcsönadnak nekik az ott élő magánszemélyek. A közönség a hátsó kertből, az ablakon keresztül követheti nyomon, ahogyan a lakásba beszivárognak az idegenek. Így a nézők egyszerre lesznek kukkolók és behatolók a történetben. Az előadás nem szövegalapú, így idegen nyelv ismerete nélkül is élvezhető.
Uránváros – ahogyan még a pécsiek sem látták
A Lakás-kaland-túra című program során prágai, pécsi és budapesti művészek, építészek mutatják be az ambivalensnek tartott pécsi városrészt a saját nézőpontjukból. Uránvárosban, a tégla- és panelházakból álló lakótelepen szintén ott élő magánemberek adják kölcsön a lakásaikat a fesztivál idejére a művészeknek. A közönségnek nincs más dolga, mint követni a találkozóhelyen kapott útleírást és megkeresni a kijelölt lakásokat. Minden helyszínen rövid jelenetekkel, installációkkal és előadásokkal várják őket a művészek, amelyek a Placcc felkérésére jönnek létre, és csak Pécsett láthatók. A Lakás-kaland-túra nem színház, nem építészet, és nem képzőművészet, mégis mindez egyszerre. A vendégek szürreális, elmés és olykor pimasz képet kaphatnak Uránvárosról.
Megbolygatják a pécsi belvárost
A pécsi Déli Szél művészi kollektíva tagjai a jól ismert, naponta látott helyeken és a még felfedezetlen zugokban megbolygatják a környezetet. Belenyúlnak, átalakítják és valami szokatlan újdonsággal egészítik ki a belvárosi helyszíneket, de az is lehet, hogy csupán kiemelik a már ott lévő, de eddig rejtőzködő szépséget. A Déli Szél úgynevezett land art installációi ingyenesen látogathatók a fesztivál ideje alatt.
A Placcc Pécs fesztivál a korábbiakhoz hasonlóan új befogadói hozzáállást kínál és vár a közönségtől. A produkciók provokálnak, megnevettetnek, felráznak és elgondolkodtatnak. Az eredmény intenzív, interaktív, testközeli kapcsolat a város, a művészek és a közönség között.
Manfred Weber tovább vergődik, el akarja venni az orosz vagyont















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!