A Fertőrákostól Felsőszölnökig vezető első szakaszt még 2006 augusztusában avatták fel. Várhatóan május közepére északon a Fertőrákostól Rajkáig, délen pedig a Felsőszölnöktől Gyékényesig vezető szakasz is járhatóvá válik – mondta. Hozzáfűzte: a túraútvonalat fehér alapon zöld színű sáv jelzi, a becsatlakozó útvonalakat és közeli turisztikai látványosságokra, például várromokra a szokásos turista jelzésekkel és információs táblákkal hívják fel a figyelmet.
Lukács Gábor elmondta azt is, elsősorban a fiatalok számára szolgál információkkal az a látogatóközpont, amelyet az MMIK volt velemi alkotóházában alakítottak ki 4 millió forintos költséggel, ahol tablók, térképek és fényképfelvételek és egy oda telepített szerver segítségével mutatják be a „vasfüggönyt” vagyis az egykori keleti blokkot Nyugat-Európától elválasztó technikai határzárat.
Az Európai Parlament még 2005-ben hozott határozatot arról, hogy a volt vasfüggöny nyomvonalán a Balti-tengertől egészen a Fekete-tengerig 6800 kilométeres hosszúságban létesüljön egy túraútvonal. Lukács Gábor szerint ennek a tervnek a megvalósítása akár még évtizedekbe is telhet, hiszen az útvonal olyan országokon is áthalad, amelyek még nem tagjai az Európai Uniónak, illetve azon belül schengeni övezetnek.
(MTI)

A szívműtét után végre hazamehetne Gyuszika, de ehhez még segítségre van szükség