Csúcson a Bundesliga

Kisebb meglepetésre a német élvonalbeli labdarúgó-bajnokság, azaz a Bundesliga termelte a legnagyobb profitot a 2008-2009-es idényben, megelőzve a korábbi éllovas angol Premier League-et – derült ki a Deloitte könyvvizsgáló jelentéséből. A spanyolok, az olaszok és a franciák veszteségeket könyvelhettek el.

MNO
2010. 06. 08. 11:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az európai topligákat évente szemléző pénzügyi vállalat kutatása kimutatta, hogy a Bundesliga a 2009-ben lezárult szezonban 1,575 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el, ennek eredményeként – a világgazdasági válság ellenére – 10 százalékos növekedéssel zárt úgy, hogy az élvonalban szereplő 18 csapat összesen 172 millió eurós hasznot termelt.

Ezzel szemben az angol első osztályú bajnokság mindössze négy százalékos profittal fejezte be a 2008-2009-es szezont, igaz, így is 2,326 milliárd eurós bevétele volt. Ugyanakkor a nyereség „csak” 93 millió euróra rúgott, amely jócskán elmaradt a 2007-2008-as idényben produkált 141 milliótól.

A többi európai topliga – a spanyol La Liga, az olasz Serie A és a francia Ligue 1 – bár növelte forgalmát a vizsgált időszak alatt, mégis veszteséget könyvelt el. A Bundesliga legutóbb a 2006-2007-es szezonban volt listavezető a nyereségesség területén.

(sporthirado.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.