Wolf Gábor vezető tanácsadó szerint a kormány a marketinggel tudná a leghatékonyabban támogatni a magyar kis- és középvállalkozásokat, mert az azonnal és hosszú távon is erősíti a profittermelő képességet – áll a közleményben. Egy államilag finanszírozott kvv médiaügynökség létrehozását is javasolja Wolf Gábor, érvelése szerint ugyanis a kkv-k gyakorlatilag kiszorulnak az országos médiából, mert azt nem tudják megfizetni. Ezen a versenyhátrányon enyhíthetne egy állami kkv médiaügynökség, amely nagy tételben, kedvezménnyel vásárolna reklámhelyeket, s azokat önköltségi áron értékesítené kizárólag kkv-k számára.
A marketingszakértő érvei szerint a hazai kis- és közepes vállalkozások tőkeszegénységében jelentős szerepet játszik a vállalkozások alacsony profittermelő képessége, ennek egyik oka a hiányzó marketingismeret. A mikro-, kis- és közepes vállalkozások kénytelenek nyomott árakon dolgozni, mert nem tudják az áraikat elfogadtatni a piaccal, kellő marketingismeretek híján árversenybe kényszerülnek.
A verseny nyertesei azok a nemzetközi nagyvállalatok, akik akár gyengébb termékminőséggel, de a jobb marketing révén elveszik a piacot a magyar kkv-k elől: náluk csapódik le a profit – állítja a szakértő. Wolf szerint a kormánynak ösztönözni kellene a kisvállalatokat a marketingre, elérhetővé kellene tenni a marketing alapismereteket és támogatni a marketingeszközök alkalmazását. Példaként hozta föl erre az Egyesült Államokban működő kisvállalatokat segítő kormányhivatalt (Small Business Administration), amelynek honlapján a vállalkozásoknak elengedhetetlen gyakorlati marketingismeretek érhetőek el – ingyen.
(MTI)
Ukrán vezérkar: eltaláltak egy kőolajterminált a Krasznodari területen















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!