Jól megy a kozmetikai óriásnak

A francia L’Oreal – a bevétel alapján a világ legnagyobb kozmetikai cége – 21 százalékkal növelte nyereségét az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest.

MNO
2010. 08. 26. 8:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság gyorsjelentése szerint az adózott nyereség 1,31 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,08 milliárdról. A bevétel 10 százalékkal 9,67 milliárd euróra nőtt. A javuló eredmény a világgazdasági válság bevétel- és profitcsökkentő hatásainak leküzdésére kidolgozott új stratégiának köszönhető. A társaság új, a korábbiaknál olcsóbb termékeket dobott piacra az utóbbi időben. Versenybe szállt új termékcsoportokban – például a dezodorok kategóriájában – is, és terjeszkedett a nagy feltörekvő piacokon, például Kínában, Indiában és Brazíliában, ahol a fogyasztók kezdik felfedezni és megkedvelni a nyugati márkákat.

A társaság a költségeit is visszafogta. Elsősorban a munkatársak utaztatásán spórolt, a reklámbüdzsét azonban nem csökkentette, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy a kevesebb reklám kisebb piaci részesedést jelent. Az idei első félévben javult annak a két üzletágnak a teljesítménye is, amelyek a leginkább megszenvedték a gazdasági válságot. Az egyik a luxusmárkájú parfümök és egyéb készítmények üzletága – ahová például a Lancome és a Giorgio Armani tartozik –, amely annak révén javult, hogy a kereskedők megkezdték feltölteni a raktárakat. A másik a professzionális termékek üzletága, amely szépségszalonok, fodrászatok számára gyárt kozmetikai szereket, és ugyancsak jobban teljesített, mint egy évvel korábban. A társaság üzemi nyeresége így 21 százalékkal 1,67 milliárd euróra nőtt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.