A késés oka, hogy a próbarepülések utolsó fázisának elkezdéséhez nem állnak rendelkezésre a Rolls-Royce által gyártott Trent 1000-es motorok, miután egy robbanás miatt rövid időre be kellett zárni a motorokat gyártó üzemet. A brit motorgyártó nyilatkozatában úgy fogalmazott: „sűrűn egyeztetünk a Boeing képviselőivel annak érdekében, hogy – az előzetesen tervezett menetrendet követve – felgyorsítsuk a szállítást”.
Az első Dreamliner leendő tulajdonosa, a japán All Nippon Airways (ANA) légitársaság „sajnálatosnak” nevezte a késedelmeket. Eredetileg 2008-ban szállították volna az első 787-est, de már az első próbarepülésre is csak 2009 decemberében került sor. Az ANA összesen 55 darab 787-est rendelt a Boeingtól. Az 50 százalékban kompozitanyagból készülő, közepes távolságú útvonalakra tervezett repülőgépek alkalmazásától nemcsak nagyfokú üzemanyag-hatékonyságot, hanem új utaskör megnyerését is várják.
Szintén pénteken hozta nyilvánosságra a legnagyobb konkurens repülőgépgyártó, az Airbus új, hosszabb útvonalakra tervezett repülőjének, az A350 első darabjainak a szállítási időpontját. Eszerint 2013 közepén adnák át az első repülőt a Qatar Airways légitársaságnak. Egy amerikai tanulmány azonban arra mutat rá, hogy nagy valószínűséggel csak 2014-ben lesz gyártásra kész állapotban az A350-es. Ennek ellenére az Airbusnál 2013-ban 10, 2014-ben 40, 2015-ben 60 darab A350-es átadását tervezik.
Az Airbus-repülőket gyártó EADS konszern 2010. második negyedévi árbevétele 11,36 milliárd euró, nyeresége 82 millió euró volt. A Boeing ugyanebben az időszakban 15,6 milliárd dolláros árbevételt és 787 millió dolláros nyereséget könyvelhetett el.
(MTI)
De most komolyan: kik ezek?















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!