Kristóf Attila: A másik szokatlan dolog, bár szívesen hivatkozunk az adófizetők pénzére, maga az adó és az adózással kapcsolatos belső érzemény, ami arra sarkallja a vállalkozót, hogy valamiképpen kibújjon eme kötelezettség alól. A hagyománynélküliség általában űrt jelent, s ezt az űrt valamifajta tartalommal kell kitölteni. Ez a magyar kisvállalkozók jelentős részének minden további nélkül sikerül. Megbízhatatlan, kerüli az adót, s ha teheti, átveri partnereit. Nézzünk meg talán közelebbről egy alaphelyzetet. Azt gondolnánk, hogy egy cégnek megrendelésekre, munkára van szüksége, s mindent megtesz azért, hogy jó klienseket szerezzen. Ezt nagyobb léptékben megfigyelhettük a szocialistákhoz és szabad demokratákhoz „közeli” vállalatoknál, ügyvédi irodáknál, „consulting” és tanácsadó kft.-knél és nagy volumenű zrt.-knél. Gondosan ápolták kapcsolataikat, és a semmit a legnagyobb kedvvel, lelkesen és megbízhatóan csinálták. Így aztán simán nyerték meg a közbeszerzési pályázatokat és EU-s pénzeket, vállalkozó és ügyfele között korlátlan volt a bizalom.
(Magyar Nemzet, 2010. augusztus 28.)

Illegális stégek bontása indult meg a Balaton több településén