A fejlesztés során a hatóságok korszerűsítették az engedélyek kiadását támogató informatikai rendszerüket, valamint elektronikus ügyfélkapcsolatot alakítottak ki az engedélyezési eljárásban. Az engedélyek és igazolások kiadása továbbra is a jelenleg érvényes jogszabályok által kijelölt hatóságok feladata marad, azonban a hatóságok az engedélyadatokat elektronikusan bocsátják a vámhatóság rendelkezésére, és a vámhatóság is elektronikusan közli a hatóságokkal az engedélyek felhasználási adatait.
Ennek következtében a vámhatóság tervei szerint javul az eljárások hatékonysága, és felgyorsulnak a vámügyintézéshez kapcsolódó információs folyamatok. Korszerűbbé válnak továbbá az export- és importengedélyezési eljárás és a kapcsolódó egyéb eljárások a most bevezetett informatikai megoldások, nyilvántartó rendszerek és a digitális kommunikáció révén.
A vámeljáráshoz és árumozgáshoz kapcsolódó résztevékenységek jelentős része egy csatornán keresztül elintézhető, amelynek során az ügyfelek csak a vámhatósággal mint központi egyablakos hatósággal kerülnek közvetlenül kapcsolatba. Az ügyfelek a vámeljárásban érintett többi hatóságnál is használhatnak elektronikus nyomtatványokat. A vámeljárásokban érintett hatóságok közötti adatforgalom egységes elektronikus csatornán keresztül zajlik. Az ügyfélnek nem kell részt vennie a vámhatóság és a vámeljárásban érintett többi hatóság közötti adatforgalom lebonyolításában – ismerteti a PwC.
(mti)
Brüsszel és a végletek hete – háború, migráció, terror















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!