Nem költenek többet az amerikai fogyasztók

Stagnáltak a fogyasztói kiadások júniusban az Egyesült Államokban, és nem változott a személyi jövedelmek nagysága sem, ami gyenge gazdasági növekedést valószínűsít a következő hónapokra.

MNO
2010. 08. 03. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A washingtoni kereskedelmi minisztérium kedden megjelent adatai szerint a fogyasztói kiadások és a személyi jövedelmek sem változtak júniusban az egy hónappal korábbihoz képest. Elemzők a kiadások oldalán 0,1 százalékos, a jövedelemnél pedig 0,2 százalékos növekedésre számítottak. Májusban a felülvizsgált adatok szerint még 0,1 százalékkal nőttek a gazdasági teljesítmény alakulásában döntő fontosságú fogyasztói kiadások. Korábban 0,2 százalékos növekedést jelentett a tárca májusról. A jövedelmek júniusi stagnálását 0,3 százalékos növekedés előzte meg májusban.

Elemzők nagy figyelemmel kísérik a mintegy 300 millió amerikai magánszemély jövedelmének és kiadásainak alakulását, mert a fogyasztói kiadásokból áll össze az Egyesült Államok hazai össztermékének (GDP) 70 százaléka. Az adatok megerősítik azokat az elemzői vélekedéseket, amelyek szerint az év második felében alig növekszik majd az amerikai gazdaság – a világ legnagyobb gazdasága –, amely az első negyedévi 3,7 százalék után már csak 2,4 százalékkal bővült az április-júniusi időszakban.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.