Nem szárnyal a Saab, de az év végéig még kitart

A svéd Saab autógyár holland anyavállalata a Spyker Cars az idei első félévet 139 millió euró veszteséggel zárta.

MNO
2010. 08. 27. 10:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalat a veszteség ellenére is rendelkezik a Saab működtetéséhez az év végéig szükséges forgóeszközökkel – közölte a Spyker Cars pénteken. A tavalyi bázisidőszakban a Spyker Cars – akkor még luxus sportautókat gyártó manufaktúra – lényegesen kisebb, 8,7 millió eurós veszteséget szenvedett el.

A mostani az első olyan félévi eredmény, amely konszolidálja a holland vállalat által 2010 elején az amerikai General Motors (GM) konszerntől megvásárolt tradicionális svéd márkát. A Spyker Cars február 23-i hatállyal 47 millió dollárt (55 millió euró az akkori árfolyamon) fizetett ki és egy 326 millió dollár névértékű, 2013 júliusától 12 százalékos fix hozamot fizető kötvényesített részvénycsomagot adott át a General Motorsnak a Saab autógyár vételáraként. Az EIB 400 millió eurós hitelére a svéd kormány vállalt garanciát.

A csőd közelébe jutott autógyár a svédországi Trollhättan városban jó másfél hónapos kényszerszünet után márciusban kezdett ismét termelni. Az első félévben összesen 10.500 autót értékesített a Saab, szemben a 2009 első félévi 24.300 autóval. A Spyker Cars tulajdonosa Victor Muller 2011-re évi 80 ezerre, 2012-re pedig 120 ezerre kívánja növelni a termelést. A 2012-es értékesítési volumen mellett a Saab már nyereséggel termel majd.

Az idei eladási számot a Saab a várnál alacsonyabb első féléves értékesítések miatt a korábban tervezett 50-60 ezerről 45 ezerre csökkentette. A még a GM irányítása alatt kifejlesztett új „9-5” modell június közepe óta kapható.

A cégben 38 százalékos részesedéssel rendelkező Victor Muller a svéd SR rádióállomásnak adott nyilatkozata szerint a Saab részvényeinek 22 százalékával rendelkező Muballa befektetési társaság meg van elégedve a féléves adatokkal.

A Saab szinte mindvégig veszteségesen termelt 1990 óta, amikor a General Motors tulajdonába került. Új anyavállalata a Spyker Cars pedig fennállásának tizenegy éve alatt mindvégig veszteséges volt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.