135 milliárd forintot költöttünk ruhákra

Ruházkodásra 135 milliárd forintot költöttek az emberek Magyarországon idén az első félévben, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből.

MNO
2010. 09. 28. 17:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez kedden eljuttatott adatok szerint tavaly a vásárlók éves átlagban mintegy 8 százalékkal kevesebbet költöttek ruházkodásra mint egy évvel korábban. A visszaesés az év első felében több mint 10, a második felében pedig kevesebb mint 5 százalékot tett ki. Kilenc százalékos visszaesés Európában csak Spanyolországban volt, míg Ausztriában alig 3, Csehországban pedig több mint 4 százalékkal zsugorodott a piac, míg a nagyobb nyugat-európai országokban ennél is kisebb volt a visszaesés.

A GfK szerint a vásárlási szokások vizsgálatából egyértelműen kiderül, hogy a recesszió még nem ért véget: a magyar háztartások a csökkenő rendelkezésre álló jövedelmükből kevesebbet költenek utazásra, ruházkodásra, oktatásra és kultúrára is. Annak ellenére, hogy a makrogazdasági mutatók és a lakosság várakozásai javultak az idei első félévben, a fogyasztás növekedése eddig még nem érzékelhető a ruházati piacon.

A közleményben hangsúlyozzák: különösen a fiatalok, a gyermek nélküli családok, az alacsonyabb vásárlóerővel rendelkező vidéki háztartások fogták vissza ruházati költéseiket. A vásárlók egy-egy szezonális akció kedvéért hajlandóak vásárlásaikat elhalasztani, és egy jó ajánlat kedvéért a megszokott üzletük helyett egy másikba betérni.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.