Karácsony újabb karókkal nehezíti meg a budapesti közlekedők életét

Borítékolható a még horribilisabb dugók kialakulása a fővárosban, mivel Karácsonyék újabb helyszínekre raknak ki pollereket. A sávszűkítések akadályozzák a közlekedést, sürgősségi esetben pedig nehéz helyzetbe hozzák a mentőst és a lehúzódni akaró autóst is.

2025. 05. 25. 8:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gerikarók kerülnek újabb helyszínekre a Városháza bejelentése alapján, mivel a forgalmas Ferihegyi gyorsforgalmin, a Nagytétényi úton és a Kerepesi úton is hamarosan újabb oszlopok nehezítik meg az autósok dolgát – írja a Metropol. Kiderült ugyanis, hogy nemhogy nem szedik le Budapesten az Üllői és a Váci úton a gerikarókat, hanem újakkal fogják városszerte megbénítani az autós közlekedést.

Újabb gerikarókat helyeznek ki a fővárosban (Fotó: Világgazdaság/Kallus György)

A Városháza közleménye szerint a munkálatok a közösségi költségvetés 2023-as szavazásának eredményét hajtják végre.

A budapestiek döntöttek úgy, hogy szeretnének biztonságosabb bringás infrastruktúrát. Mi pedig tartjuk magunkat az ígéretünkhöz – áll a hivatalos bejegyzésben, amivel azt kommunikálják, hogy ez a budapestiek akarata.

 

A többség akarata nem számít

Sokan borítékolják a dugókat és a közlekedés lassulását. A Budapesten kerékpárral közlekedők aránya öt százalék, amit maga a BKV tett közzé a Mobilitási jelentésben.

Azt ők sem vitathatják el, hogy a tömegközlekedéssel és az autóval közlekedők aránya lényegesen magasabb, mégis a maroknyi biciklista kisebbségnek kedveznek.

Többen hangsúlyozzák a közösségi fórumokon: nem a biciklisek ellen vannak, hanem a pollerek kihelyezése ellen, mivel a sávszűkítések akadályozzák a közlekedést, sürgősségi helyzetben pedig nehéz helyzetbe hozzák a mentőst és a lehúzódni akaró autóst is.

A leírás szerint ott akarják védeni a bicikliseket, ahol gyakori az autós-biciklis konfliktus. Kiderült: a pollerek mellett egyes helyekre betonelemek és újabb táblák kerülnek ki, illetve a burkolatokat is le fogják festeni.

Ez már nevetséges. Ha valaki lerobban, nem lehet kikerülni. Egy mentőautót se lehet elengedni, mert a karók miatt nem lehet lehúzódni. Ez nem városfejlesztés, ez akadálypálya

– írta a hírre egy budapesti taxis egy közlekedési csoportban.

A vitatott intézkedés a közösségi költségvetés egyik nyertes projektje volt, a tervezett költsége ennek a kivitelezésnek 120 millió forint.

 

Szinte senkit nem érdekelt a közösségi költségvetés

Mint ismeretes, a karók Karácsony Gergely ötlete és szívügye is, de nyíltan nem vállalja, hanem magánszemélyekre hivatkozik és az ötletbörzén megszavaztatja a saját embereivel. Ezek az ötletek azonban előszűrésen mennek keresztül, és a főpolgármesternek kell jóváhagynia a nyertest a közösségi költségvetés szabályai szerint.

A netes szavazáson ezer alatti volt a szavazók száma,

így merésznek tűnik egy másfél milliónál is nagyobb lélekszámú városban a budapestiek akaratára hivatkozni – mutatott rá a Metropol.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Facebook)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.