A választások utánig mindenképp várnak

A november 2-i amerikai időközi kongresszusi választások után tervezi a régóta rebesgetett tőzsdei kibocsátást az amerikai General Motors (GM) – állítják a céghez közelálló források.

MNO
2010. 09. 02. 9:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddig a GM nem nevezett meg konkrét időpontot. A mostani hírek szerint a roadshow november 3-án kezdődik és legalább két hétig tart, a részvény árazását november 17-re, a kibocsátást november 18-ra tervezik. Ugyanakkor a források szerint ez a menetrend még véglegesítésre vár, és az amerikai tőzsdepiacok addigi teljesítményétől függ. A kibocsátás korábbi adatok szerint mintegy 20 milliárd dollár értékű lehet.

Folytatódott a fellendülés a nemrégiben még súlyos pénzzavarban lévő General Motorsnál: az amerikai autógyártó sorban a második nyereséges negyedévről számolt be augusztusban. A jó eredményeknek és a likviditási helyzet javulásának köszönhetően a társaság egyre közelebb kerül a tőzsdei bevezetéshez. Az Opel azonban változatlanul gyengélkedik.

A GM adózott eredménye 1,3 milliárd dollár lett a második negyedévben, az elsőben 865 millió volt, ezt megelőzően utoljára 2007 második negyedévében tudott profitot termelni a vezető amerikai autógyártó. Egy évvel ezelőtt az összeomlás szélén álló GM-nek még 12,9 milliárd dollár volt a vesztesége. A bevétel 5,3 százalékkal 33,2 milliárd dollárra nőtt, és Európa kivételével valamennyi piacán bővült a forgalom.

A GM-et az amerikai kormány mintegy 50 milliárd dolláros támogatása mentette meg 2009-ben az összeomlástól, azóta 61 százalékos részesedése van az autógyárban. A GM a tőzsdei kibocsátásból szeretné visszafizetni a támogatásként kapott összeget.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.