A felújítás előkészítési költségeit nagyrészt az Európai Unió strukturális alapjai fedezik. A közlemény szerint a tervezett beruházás során korszerűsítik a Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonalat, így a vasúti pályát, a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlési rendszert. A jelenlegi óránként 60 kilométeres sebességet egyes szakaszokon 80-100 kilométerre növelik, aminek nyomán a menetidő Budapest és Vác között mintegy 20 perccel csökken. Több helyen második vágány létesül.
Az utasforgalmi helyeken korszerű, a járművek padlószintjével megegyező magasságú peronok épülnek. Az utasforgalmi létesítmények akadálymentesek lesznek, és több, nagy forgalmat lebonyolító, balesetveszélyes szintbeli közúti-vasúti kereszteződés helyett különszintű keresztezéseket alakítanak ki.
Több vasútállomáson P+R parkoló, kerékpártároló, valamint új autóbuszmegálló lesz. A vonalon közlekedő vonatokon naponta átlagosan 52 személyvonaton 11-12 ezer utas utazik. A közlemény szerint a megvalósíthatósági tanulmány, illetve az örökségvédelmi és környezeti hatásvizsgálatok egy része elkészült, más részük előkészületben, illetve folyamatban van. Az engedélyezési tervek készítése zajlik.
A tervezést a Viteco Kft. és a Főmterv Zrt. alkotta konzorcium végzi, a tendertervek jóváhagyásának határideje 2012. április második fele. A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, amelyekre a Közlekedés operatív program (Közop) keretén belül mintegy bruttó 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre. Ennek 15 százaléka magyar forrás, 85 százalékát pedig az európai strukturális alapokból finanszírozzák.
(MTI)
“‘Even Juvenile Offenders Deserve Better" — PM Orban Clarifies the Szolo Street Incident + Video













Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!