A felújítás alatt lévő dunai átkelőre harminctonnás teherautók álltak fel, majd a szakemberek megvizsgálták, hogy a híd hogyan reagál ekkora terhelésre. Dunai László, a Budapesti Műszaki Egyetem professzora, a művelet művezetője a helyszínen elmondta, a próbát szabvány szerint végzik, megpróbálják azokat a terheket szimulálni, amelyeket az élettartama alatt a híd kaphat. Megmérik azt is, hogy a híd szerkezetének mekkora lehajlásai vannak, illetve a szerkezet kritikus pontjaiban mekkora feszültség keletkezik.
Dunai László szerint mivel a Margit híd ívhíd, jóval merevebbnek számít, így a nyúlások és egyéb mozgások tűréshatára néhány centiméteresre tehető. Emlékeztetett, hogy a Megyeri hídnál (amelynek terheléspróbáját szintén ő irányította) 60 centis lehajlások voltak. Az MTI kérdésére válaszolva elmondta azt is, az előzetes számítások és eddigi eredmények szerint a híd sikerrel átmegy majd a teszten, és az eredmények ismeretében kiadhatják azokat a jegyzőkönyveket, amelyek az ideiglenes forgalomba helyezéshez szükségesek. A statikus próbaterhelés csak az első fázis, a második rész a dinamikus terhelés lesz, amikor a híd felújításával teljesen végeznek. Ez májusban várható.
Tóth Kata, a felújítást végző Mh 2009 konzorcium szóvivője az MTI-nek elmondta, az eredmények ismeretében a forgalom már a jövő hét közepén is igénybe veheti majd a hidat, ha az időjárás is kedvező lesz. „A konzorciumon nem fog múlni” – közölte.
(MTI)

Brutális késelés történt az éjszaka: megrugdosták és megszurkálták áldozatukat, majd kereket oldottak