A hárommilliárd dolláros beruházással két éven belül óránként akár 75 ezer utas átkelése lesz biztosított néhány perc alatt a Boszporusz két partja között. A több kilométeren ötven méterrel a földfelszín, illetve a tengerfenék alatt futó alagutat megerősített szerkezet révén „földrengésállóvá” építették.
A Marmaray projektben épült alagútnak már 2008-ban el kellett volna készülnie. Ugyanakkor építői szerint egy ilyen alagút már az egykori török szultánok álma volt, így a teljes késés ennél is több, legalább 150 év.
A 30 kilométeres Boszporusz két partját Isztambulnál két függőhíd íveli át, az első, 1074 méter hosszú Bogazici (Boszporusz I) vagy Atatürk híd a Török Köztársaság megalapításának ötvenedik évfordulójára, 1973-ban készült el. A másik, a Fatih Sultan Mehmed (Bosporusz II) híd mintegy öt kilométerrel északabbra 1988-ban épült, 1090 méter hosszú.
(MTI)

A gyermekvédelmi alapot gazdagítják az illegális Pride miatt kiszabott bírságok