Nem semmi, négyszeresére nőtt a nyeresége az autógyártónak

A milliós visszahívások és az exportehetőségeket korlátozó erős jen ellenére a tavalyinak több mint a négyszeresére növelte nyereségét a Toyota a harmadik negyedévben.

MNO
2010. 11. 05. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A világ legnagyobb autógyárának pénteken megjelent beszámolója szerint az adózott nyereség 98,7 milliárd jenre – nagyjából 230 milliárd forintra – nőtt a társaság üzleti évének második negyedévében az egy évvel korábbi 21,8 ezer milliárdról. A bevétel 5,8 százalékkal, 4,807 ezer milliárd jenre nőtt. A cég 1,9 millió kocsit adott el három hónap alatt, 9,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A 2011 márciusáig tartó üzleti év egészében az eladások elérhetik a 7,41 millió darabot, a korábban becsült 7,38 millió helyett, az adó utáni profit pedig 340 milliárd jen helyett 350 milliárd körül alakulhat.

A Toyota ezzel beállt a profitvárakozásukat felfelé módosító japán autógyárak sorába, a Honda és a Nissan mögé. A kockázatok azonban jelentősek; egyebek mellett kifut az autóvásárlást támogató kormányzati program Japánban, a hazai piacon, amely minden második Toyotát felszív, míg például a Honda csak a gyártás 30 százalékát értékesíti otthon, az erős jen pedig továbbra is hátráltathatja az exportot. „Gondolni sem merek arra, mi lesz, ha a jelenlegi szinten marad az árfolyam” – mondta Ozawa Szatosi elnökhelyettes a jelentést bemutató sajtótájékoztatón.

Baljós jel, hogy októberben visszaesett az értékesítés az Egyesült Államokban, és a Toyota volt az egyetlen nagy autógyár, amely kevesebb kocsit adott el Amerikában a múlt hónapban, mint egy évvel korábban. A társaság szerint azonban az ázsiai térségben jelentkező erőteljes kereslet bőven ellensúlyozhatja a hazai és az észak-amerikai eladások csökkenését. Kockázatot jelent az is, hogy folytatódhat a visszahívások sorozata. Tavaly év vége óta több mint 8,5 millió kocsit kellett visszarendelni szervizre különböző meghibásodások veszélye miatt. Legutóbb – ezen a héten – 135 ezer IQ és Passo típusú Toyotát hívtak vissza Európában és Japánban a szervokormány lehetséges meghibásodása miatt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.