124 milliárd forint a kormányhivatalok működési költsége

A 2011. január elsején megalakuló kormányhivatalok működési költsége 124 milliárd forint lesz jövőre – közölte a területi közigazgatásért felelős államtitkárság pénteken.

MNO
2010. 12. 10. 20:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fővárosi és a 19 megyei kormányhivatal tizennégy területi államigazgatási szerv integrációjával jön létre. Ügyfélszolgálati irodáik, az úgynevezett kormányablakok az ország 29 pontján működnek majd.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárságának tájékoztatása szerint az újonnan megalakuló kormányhivatalok költségvetése a fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok tervezett büdzséjéből és a 14 területi szakigazgatási szerv költségvetéséhez tartozó előirányzatok átcsoportosításából jött létre, többletforrást nem tartalmaz.

Hozzátették, hogy a közigazgatási hivatalok büdzséjét eredetileg nyolcmilliárd forintra tervezték a költségvetési indítvány benyújtásakor, mivel akkor még nem fogadta el a kormányhivatalokról szóló törvényt az Országgyűlés. Ugyanebből az okból a januárban a kormányhivatalokba integrálódó területi államigazgatási szervek előirányzatát is az eredeti költségvetési fejezetekben tervezték.

A kormányhivatalokról szóló törvény elfogadása után módosító indítványokkal történhetett meg a költségvetési tervezet korrekciója – közölte az államtitkárság, megjegyezve, így csoportosították át a működési költségükhöz szükséges további 116 milliárd forintot.

A kormányhivatalok a kabinet általános hatáskörű területi államigazgatási szervei, székhelyük a megyeszékhelyeken van, a főváros és Pest megye esetében Budapesten. A hivatalokat kormánymegbízottak vezetik majd, akiket a közigazgatási miniszter javaslatára a miniszterelnök nevez ki.

A szervezeti integrációban részt vesznek a területi igazságügyi hivatalok, a megyei mezőgazdasági szakigazgatási hivatalok, a földhivatalok, a regionális egészségbiztosítási pénztárak, a regionális nyugdíjbiztosítási igazgatóságok, a regionális munkaügyi központok, a regionális munkaügyi felügyelőségek, a regionális munkavédelmi felügyelőségek, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság regionális felügyelőségei, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal regionális irodái, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat regionális intézetei, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságai, a Nemzeti Közlekedési Hatóság regionális igazgatóságai, valamint az Oktatási Hivatal regionális igazgatóságai.

A kormány célja a hivatalok létrehozásával – mint azt az államtitkárság tudatta –, hogy az eddigi széttagolt, párhuzamosan működő területi kormányzati szerveket központosítsa, és ezzel a hivatali ügyintézést gyorsabbá, egyszerűbbé tegye.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.