A rendezvényen több mint száz helybéli és környékbeli vett részt, akik közül többen nemzeti színű zászlóval érkeztek. A szóló kocsiból álló vonatot egy „Isten hozott!” transzparens üdvözölte az állomásépület homlokzatán. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az ünnepségen arról beszélt: az elmúlt években vasútvonalak tucatjainak bezárását kellett átélnie az országnak, az elmúlt hat hónapban viszont megfordult ez a folyamat. Hangsúlyozta: a hat újranyitott szakaszból kettő Szatmárban van, mutatva azt, hogy az országnak mennyire fontos a szatmári térség. Az államtitkár kifejtette: a vasút nem egy vállalati ügy, még akkor sem, ha sokan megpróbálták elhitetni az emberekkel az „amin nincs azonnal üzleti haszon, azt be kell zárni” elvet.
Fónagy János szerint a vasút alapvető életfeltétel, ami a vonalak mentén élő lakosságnak a biztonságot, a vasutasoknak pedig a megélhetést jelenti. Az államtitkár az ünnepségen egyben megköszönte a vasutasok segítségét, melyet a vonalak lehető leggyorsabb újranyitásában nyújtottak a kormányzatnak. A politikus a vasúti vonalak fejlesztéséről szólva elmondta: remény van arra, hogy ötvenegy, a trianoni döntéssel elvágott vasútvonalat – az Európai Unió keretein belül – számos helyen ismét egyesítsenek. A már meglévő döntések és megállapodások alapján nemcsak az Ipoly hídján keresztülvezető sínek kelhetnek életre, hanem a Zajtától a romániai Szatmárnémetiig tartó szakasz is megújulhat – tette hozzá Fónagy János.
Egyévnyi szüneteltetés után hat vasútvonalat adnak át újra a forgalomnak az országban december 12-én – emelte ki beszédében Mosóczi László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese, megbízott pályavasúti főigazgatója. Tájékoztatása szerint az államvasút minden biztonsági ellenőrzést elvégzett, mely ahhoz szükséges, hogy a vonalakon újra járhassanak a vonatok. Megtörténtek a szükséges pályafelügyeleti vizsgálatok és mérések, a szatmári pályafelújítás keretében pedig közel négyszáz vasbetonaljat cseréltek ki a vonalon, s nyolcvagonnyi zúzottkővel pótolták a hiányzó részeket. Hozzátette: az ország ezen a részén szeretik a vasutat, amit az utasforgalmi statisztikák is igazolnak; a nyíregyházi régióban az egyik legjobb a vasútvonalak kihasználtsága az országban.
Tilki Attila, a térség Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselője, a szatmári vonalak újranyitásának egyik kezdeményezője az MTI-nek elmondta: a zajtai vonal a kistérség gerincén megy végig, nyolc állomást érintve. A két újranyitott vonalszakasz közel 30 ezer ember számára könnyíti meg a közlekedést a térségben – tette hozzá Fehérgyarmat polgármestere. A Fehérgyarmat–Zajta közötti, 25 kilométer hosszú vasútvonalon december 12-től naponta nyolc vonatpár közlekedik, vasárnaponként pedig közvetlen járat indul Budapestre. A másik, 25 kilométer hosszú vasútvonalon napi hat vonatpár közlekedik majd Kocsord alsó és Csenger között.
(MTI)
Így közlekednek a vonatok a hétfő esti vihar után, mutatjuk a részleteket
