Akciókkal csábítanának belföldi utazásra

A stratégiai márkakommunikáció megjelenése, az értékesítésösztönzési tevékenység fokozása a szakma bevonásával, valamint a küldő piacok új felosztása és új piacok elérése a célja a Magyar Turizmus (MT) Zrt. most elkészült, Új vizeken címet viselő jövő évi marketingtervének.

MNO
2010. 12. 14. 21:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MT Zrt. keddi közleményében kiemeli: a részpiaci üzleti célok összesítése után a nemzetközi iparági előrejelzésekkel összhangban 2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várja. A társaság az egyes célországokat két kategóriába sorolta üzleti potenciál, trendek és utazási szokások szerint. Az egyik csoportba tartoznak azok az országok – például Ausztria, Franciaország, Németország, Románia, Egyesült Királyság, Olaszország –, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg vagy nagy számban érkeznek. A közlemény szerint ezekben az országokban a lakossági kommunikáció kerül majd előtérbe.

Ezzel szemben azokban az országokban – például az Egyesült Államokban, Japánban, Kínában vagy Oroszországban –, ahonnan a turisták kevesebben és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek, célravezetőbb az utazásszervezők megnyerésére helyezni a hangsúlyt – áll a közleményben.

A Magyar Turizmus Zrt. hangsúlyozza: Magyarország egyedülálló geológiai adottságaira, a felszín alatti vízkincsre és az ehhez hitelesen kapcsolódó rekreációs turizmusra építve a globális keresleti trendeknek megfelelő, egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független turisztikai márkapozíciót foglalhat el. Ez a pozíció a potenciális turisták mellett a konferenciaturizmus szakmai célközönsége számára is további vonzó döntési szempont – fűzi hozzá a társaság.

A közlemény szerint az MT Zrt. belföldi lakossági kommunikációja három területre koncentrál: központi stratégiai kampányokra, valamint központi és regionális programajánló kampányokra. A belföldi stratégiai kommunikáció azokat veszi célba, akiknek van utazásra fordítható megtakarításuk, de azt jellemzően külföldi utazásra vagy egyéb fogyasztási cikkekre költik. A belföldi útra forgalomélénkítő akciós ajánlatokkal, de hosszú távon az üdülési csekk vagy rekreációs kártya mellett stratégiai kampányokkal is „el lehet csábítani” ezeket az embereket.

A társaság az utazók általános és részletes tájékoztatásában egyaránt az internetre helyezi a hangsúlyt a turistának szóló Hungary.com, illetve Itthon.hu oldalakkal. A szakmai értékesítésösztönzéssel a Magyar Turizmus Zrt. a szakmai partnereken – tour operátorokon, utazási irodákon – keresztül a jellemzően csoportosan, illetve szervezetten utazókat kívánja Magyarország számára megnyerni vásárokon és a kiállításokon való megjelenéssel és szakmai partnerekkel együttműködve.

A zrt.-n belül korábban létrejött stratégiai partnerkapcsolatok irodát a társaság az új piacok feltárását követően bővíteni szeretné, ezért új szervezeti egység alakul ki, úgynevezett „bolygócsoport” néven az új piacokkal, új termékekkel, új partnerekkel kapcsolatos feladatok ellátására. A bolygócsoport egyik kiemelt feladata lesz a magyarországi filmforgatásban rejlő országpromóciós lehetőségek kiaknázása.

A magyarországi konferenciaturizmus forgalmának növelése is fontos célja 2011-ben az MT Zrt.-nek, a társaság a konferenciaturizmus forgalmát öt százalékkal szeretné növelni. A Magyar Turizmus Zrt. partnerszervezetekkel közösen egyedi feladatokat is ellát, 2011-ben ennek három kiemelt területe a légi marketing, a visegrádi országokkal való együttműködés, valamint Magyarország 2011 első félévi európai uniós elnöksége.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.