A beruházó, a NIF már befejezte az előkészítő munkálatokat, s a tervek szerint jövőre kezdi meg a biztosító rendszer pálya menti alrendszerének a kiépítését. A 68 kilométer hosszú pályaszakaszra kiterjedő munkálatok várhatóan 2014 végére fejeződnek be. A rendszer feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a különböző üzemi helyzetekben.
Ha például a mozdonyvezető nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, ha a sebesség eleve túl magas, illetve, ha a vonat megállásra, vagy a sebesség csökkentésére jelzést adó berendezés felé közeledik, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, s ha szükséges, a vészféket is. Az ETCS2 telepítési munkáival párhuzamosan folyó pálya- és biztosítóberendezési rekonstrukció eredményeként Kelenföld és Székesfehérvár között a meglevő vasúti pályát alkalmassá teszik az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre. A fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az európai Regionális Fejlesztési alap társfinanszírozásával.
(MTI)
Büntetőjogi felelősséget is felvethet Ruszin-Szendi villaügye
