Biztonságosabb lesz a Budapest-Székesfehérvár vonal

A vasúti közlekedés biztonságát jelentősen növelő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét (ETCS 2) telepítik a Budapest – Székesfehérvár vasútvonalon; a beruházást döntően az Európai Unió finanszírozza – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF)Zrt. az MTI-vel csütörtökön.

MNO
2010. 12. 09. 18:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A beruházó, a NIF már befejezte az előkészítő munkálatokat, s a tervek szerint jövőre kezdi meg a biztosító rendszer pálya menti alrendszerének a kiépítését. A 68 kilométer hosszú pályaszakaszra kiterjedő munkálatok várhatóan 2014 végére fejeződnek be. A rendszer feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a különböző üzemi helyzetekben.

Ha például a mozdonyvezető nem csökkenti a sebességet megfelelő mértékben, ha a sebesség eleve túl magas, illetve, ha a vonat megállásra, vagy a sebesség csökkentésére jelzést adó berendezés felé közeledik, a rendszer automatikusan bekapcsolja az üzemi féket, s ha szükséges, a vészféket is. Az ETCS2 telepítési munkáival párhuzamosan folyó pálya- és biztosítóberendezési rekonstrukció eredményeként Kelenföld és Székesfehérvár között a meglevő vasúti pályát alkalmassá teszik az óránként 160 kilométeres sebességgel történő közlekedésre. A fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az európai Regionális Fejlesztési alap társfinanszírozásával.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.