A Magyar Turizmus Zrt. tájékoztatása szerint a Lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portál brit, német, spanyol, olasz, francia, valamint skandináv oldalain már „elterjedt a hír”, hogy a magyar fővárosban a három vagy négy éjszakára érkező vendégek 2011. március végéig az utolsó éjszakát ingyen kapják, és további kedvezményekben is részesülnek.
Az utazók a BWI révén egyszeri ingyenes napi belépőt vehetnek igénybe a magyar főváros megjelölt történelmi fürdőinek – Gellért, Rudas vagy Széchenyi fürdő – valamelyikébe. Az online megjelenések mellett Budapest kiemelt küldőpiacain offline hirdetések és az MT Zrt. külképviseleteinek egyéb akciói is felhívják a figyelmet Budapest téli turisztikai kínálatára és a BWI kampányra.
Az MT Zrt. szerint a BWI akció az eddigi tapasztalatok alapján évente plusz 25-60 ezer vendégéjszakát eredményez a részt vevő partnerszállodákban a november–márciusi időszakban. A nemzeti turisztikai marketingszervezet londoni külképviselete által kiadott BWI-sajtóanyag nyomán a The Guardian napilap „Cool Cities” összeállításában az öt legjobb téli úti cél között ajánlja a Budapest Winter Invitation csomagot olvasóinak.
Németországban a turisztikai szakma és a média képviselői az MT Zrt. külképviseletének nyolcszáz címre kiküldött szakmai hírleveléből, valamint híranyagából tájékozódhattak az akció részleteiről. A németek egy különös feliratra is felfigyelhettek a magyar nagykövetség épületének kirakatában, amely emlékezteti az épület előtt elsétáló, becslések szerint több mint kétmillió utazót, hogy eljött a termálfürdőkben való kikapcsolódás ideje.
A BWI kampány Ausztriában is elindult: az MT Zrt. ausztriai képviselete online és DM-kampányt indított stratégiai együttműködésben a Railtours Austriával. Az utazók többek között az Osztrák Szövetségi Államvasút (ÖBB) és a Rail Tours Austria törzsutasai hírlevélben is kedvcsináló tájékoztatást kapnak a téli budapesti ajánlatokról.
Olaszországban a milánói és római lakosok december közepétől január közepéig összesen 1400 plakáttal találkozhatnak metrókocsikban és a felszíni tömegközlekedési eszközök belsejében, amelyek a Budapest Winter Invitation akciót népszerűsítik. Ezenkívül a Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviseletének – a dél-olaszországi Bariból nemrég elindult új légi összekötetés apropójából szervezett – kampánya részeként Dél-Olaszország legolvasottabb napilapjában négy alkalommal találkozhatnak az olvasók a BWI-akcióval.
Tavaly a kampányt a részt vevő partnerek a válság ellenére is sikeresnek ítélték az erős online promóciónak és az Expedia nemzetközi utazási portállal való együttműködésnek köszönhetően: a részt vevő szállodák mintegy 32 ezer vendégéjszakát regisztráltak, illetve az Expedia rendszerén keresztül 28 ezer vendégéjszakát foglaltak a vendégek a BWI-partner szállodákban.
(MTI)
Szén-monoxid-mérgezés gyanújával vittek kórházba egy embert
