Ismét elszabadult a „halálbusz”

Ismét tragédiát okozhatott volna a „halálbusz”. Annak a Mercedesnek pörgött fel ismét a motorja, amelyik a pécsi kertvárosban már halálra gázolt egy asszonyt.

MNO
2010. 12. 02. 19:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hajszál híja volt annak, hogy nem történt újabb buszos tragédia vasárnap este Pécsen, ugyanis váratlanul és indokolatlanul felpörgött annak a Mercedes csuklós busznak a motorja, amelyik 2008 januárjában halálra gázolt egy buszmegállóban várakozó asszonyt. A helyzet azért is érdekes, mert az akkor volán mögött ülő sofőr ellen büntetőper van folyamatban, miközben a pilóta mindvégig ártatlannak vallotta magát, és rejtett motorhibát jelölt meg a tragédia kiváltójaként. A megyei internetes portál információi szerint a Mercedes O345G Conecto típusú autóbusz 7-es járatként közlekedett vasárnap, és a Konzumtól a Zsolnay-szobor felé haladt, amikor a körforgalomban hirtelen felpörgött a motor és a jármű egy rövid ideig irányíthatatlanná vált. Szerencsére nem volt nagy a forgalom, és a sofőrnek a következő megállóban sikerült leállítania a kocsit, így nem sérült meg senki. A buszt nem is lehetett elindítani ezt követően, bevontatták a Mercedesekkel foglalkozó kft. pécsi telepére.

A PK Zrt.-nél az esetről annyit mondtak, hogy a Mercedes valóban meghibásodott, és folyik a vizsgálat. Az esetről jegyzőkönyv készült, amelyben megemlítik a fura hibajelenséget, és az is kiderült, hogy ez a busz a múlt hétfőn fékhiba miatt javításon volt. Arra, hogy kivonják-e a forgalomból a veszélyesnek tűnő járművet, azt mondták a buszos társaságnál, hogy ez a lehetőség egyelőre nem merült fel.

A Bama.hu úgy tudja, korábban egy harmadik sofőrnél is produkálta e hibajelenséget ez a Mercedes, illetve hogy az a pilóta kérte is áthelyezését a járműről (a sofőrök buszokhoz vannak beosztva, egy autón két vagy három pilóta ül). A szóban forgó busz a legelső pécsi Mercedesek egyike, amelyekről úgy hírlik, e Törökországban készült szériának később ki is cserélték a motorját egy modernebb változatra. Megkeresték Fenyvesy Csabát, a 2008-as gázolásban érintett sofőrt védő ügyvédet is. Ő is hallott a mostani esetről, sőt indítványozta, hogy a következő, január 11-i tárgyaláson hallgassák meg a buszvezetőt. A rendőrség másfél év nyomozás után halálos közúti baleset gondatlan okozása gyanúját állapította meg, az ügyészség pedig vádat emelt a sofőr ellen.

Mint ismert, 2008. január 14-én egy 6-os busz egy előtte kikanyarodni készülő jármű mögött akart megállni a Maléter Pál úti megállóban, a busz azonban elszabadult, s a megállóban halálra gázolt egy középkorú nőt.

(bama.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.