Kevesebb fogyasztói kritika landolt a PSZÁF-nál

Kevesebb fogyasztói kritika érkezett a pénzügyi intézmények szolgáltatásaival szemben az idén a harmadik negyedévben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF): a 2311 beadvány 21,7 százalékkal kevesebb az előző negyedévinél, illetve 28,6 százalékkal az előző év azonos időszakinál.

MNO
2010. 12. 16. 11:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezet honlapján nyilvánosságra hozott adatok szerint a tőkepiaci és a pénztári bejelentések száma folyamatosan csökken, a bankokra vonatkozó beadványok száma a deviza alapú személyi kölcsön kivételével minden kategóriában mérséklődött, és éves összevetésben csak a biztosítási szektornál nőtt a beadványok száma, 22,6 százalékkal. Az idén a harmadik negyedévben a legtöbb, a bejelentések 73,3 százaléka a bankokkal szemben érkezett, a pénzügyi vállalkozásokra érkezett közel ötödük, 18,5 százalékuk, míg az egyéb kategóriába tartozó társaságokkal szemben megtett bejelentések kétharmada fogyasztói csoportszervező társaságokra vonatkozott.

A harmadik negyedévben a pénz- és tőkepiaci beadványok több mint kétharmada, 67,4 százaléka – a korábbi negyedévekhez hasonlóan – a hitelezéssel volt kapcsolatos. Ezek legjelentősebb része továbbra is a hosszú lejáratú, ingatlanfedezet mellett nyújtott, szabad felhasználású és lakáshitelekre vonatkozott, együtt a hitelezési beadványok több mint harmadát tette ki. A harmadik negyedévben a deviza alapú hitelekre vonatkozó beadványok száma (174) némileg meghaladta a forint alapú hitelekét (142), de számuk az előző időszakokhoz képest folyamatosan csökkent. Visszaesett a forint alapú hitelekre vonatkozó bejelentések száma is az előző negyedévhez képest. Az előző negyedévhez hasonlóan a fogyasztók leginkább a szolgáltatás minőségét, az elszámolások, megbízások teljesítését, illetve a tájékoztatási hiányosságokat kifogásolták és ezekkel kapcsolatos beadványokkal fordultak a fogyasztók a felügyelethez: ezek az összbeadványszám közel 70 százalékát teszik ki.

A legtöbb beadvány (189), amely az összes 14,6 százaléka, az OTP Bankra vonatkozott a harmadik negyedévben, elmaradt a pénzintézet 22,3 százalékos piaci részesedésétől. Piaci részesedésüket meghaladó mértékben érkeztek beadványok a Budapest Bank Nyrt.-re, a Citibank Europe plc. magyarországi fióktelepére, valamint a Credigen Bank Zrt.-re. A biztosítókra vonatkozó beadványok száma az idei harmadik negyedévben az előzőhöz viszonyítva mintegy 20 százalékkal csökkent, de az előző év azonos időszakához képest 22,6 százalékkal emelkedett.

A bejelentések körülbelül háromnegyedét a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással, a lakás- és életbiztosításokkal kapcsolatos ügyek teszik ki. A legtöbb beadvány (169) a Groupama Garanciával kapcsolatban érkezett, a biztosító piaci részesedése 10 százalék, miközben az összes beadvány 22,7 százalékát vele összefüggésben kapta a PSZÁF. Piaci részesedésüket meghaladó mértékben érkeztek beadványok még a Genertel Biztosító Zrt.-re, valamint az AIM Általános Biztosító Zrt.-re.

A PSZÁF adatai szerint a pénztári szektorra tett bejelentések száma folyamatosan csökkenő tendenciát mutat. Az első negyedévben magas, 59 magán-nyugdíjpénztári beadványszám a harmadik negyedévre közel felére mérséklődött, azonban még így is erre az intézménytípusra érkezett a beadványok 62 százaléka. Az önkéntes nyugdíjpénztárak ellen benyújtott beadványok száma folyamatosan csökkent, az előző év azonos időszakában tapasztalthoz képest pedig alig a negyedére esett vissza.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.