A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum egy amerikai gyűjtőtől is kapott műtárgyakat, amelyeket külön vitrinben állítottak ki. Az üvegkalickában éles kontraszt érzékelhető Henry Ford 1896-os első autómobilja és az előtte elhelyezkedő Mars-járó Spirit Rover között.
A kiállításon húsz gyűjtő, magányszemély és klub mutatja be kollekcióját. A tárlaton helyet kaptak a Ferrari 1950 és 2010 közötti Formula–1-es versenyautóinak makettjei, az Auto Union legendás versenygépeinek kicsinyített másai. A harmincas években az Auto Union versenyautói a Mercedes-Benz ezüstnyilaival karöltve taroltak a világ bármely pontján. Versenyautói – a Type A, B, C és D jelű autók 1934 és 1939 között 22 nagydíjon és 13 hegyi futamon diadalmaskodtak, valamint 38 sebességi világrekordot állítottak fel. A második világháború után az Auto Union AG szászországi létesítményeit állomosították és a szovjet megszálló csapatok leszerelték. A termelést nyugaton az Auto Union GmbH, keleten az IFA autógyár keretében szervezték újjá.
Lada, Skoda, Wartburg, Barkas, Dacia, Tatra, Gaz – a Modellmánia 2010-en a keleti blokk járművei is kiállításra kerültek a magyar rendőrség, tűzoltóság és a posta által használt járműveivel együtt. Megtekinthető a Csonka-féle postai csomagszállító és a hófehér Csepel 130-as mentőautó is. Az 1980-as évek elfeledett Matchbox-kollekciója csupa különlegességgel tárul a látogatók elé.
A tárlaton Wuman-modellek is helyet kaptak, amelyeket tizenöt éve hiánypótló szándékkal hoztak létre. A cég hazánkban közlekedő buszokat, villamosokat, HÉV-eket, metrókat gyárt miniatürizált formában. Termékpalettájuk 122 év közlekedését foglalja magába, az 1887-es „Haraszti” BHÉV gőzmozdonnyal kezdődik és egészen az Alstom 2009-es budapesti metrószerelvényéig tart.
A Modellmánia 2010-en Mercedes-klasszikusok is megtalálhatók a Brabus tuningolt autócsodáival együtt. A világ leghíresebb autóipari emblémáját viselő 1936-os 540K is előkelő helyet kapott az üvegcellában, amely 120 literes tankjával már 70 évvel ezelőtt az előkelő 193 km/órás sebességre volt képes.
Külön érdekességei a kiállításnak azon makettek, amelyek az első – 2011-ben 125 éves – benzinmotoros autó több méretarányban kicsinyített másait mutatják meg. Szintén megdöbbentő részletességgel kidolgozott, 1953 és 1988 közötti Corvette-modelleket tekinthetnek meg a látogatók, amelyek valódi bőr kárpittal, faberakásokkal, kábelezett motorterekkel és nyitható ajtókkal rendelkeznek.