6 másodpercenként meghal valaki közlekedési balesetben

A világon minden hatodik másodpercben valaki közúti baleset során veszíti életét, Magyarországon a statisztika alapján 12 óránként hal meg valaki közlekedési balesetben – erről a szerdán kezdődött, „Cselekvések évtizede a közlekedésbiztonságért” program szervezői beszéltek az Országos Rendőr-főkapitányságon.

MNO
2011. 05. 11. 11:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Decade of Action for Road Safety 2011–2020 azaz – a Cselekvések évtizede a közlekedésbiztonságért 2011–2020 – kezdeményezést az ENSZ-közgyűlés szavazta meg, majd foglalta határozatba több mint kilencven ország, köztük Magyarország támogatásával. A tízéves program a közlekedésbiztonság problémakörére világít rá, és a balesetmegelőzés módszereinek további tudatosítását célozza. A résztvevők szerint globális, összefogott erőfeszítések szükségesek ahhoz, hogy világszinten megállítható, majd csökkenthető legyen a közúti balesetek jelenleg növekvő száma.

Pusztai Zsófia, a WHO nemzeti irodavezetője azt hangsúlyozta: az egészségügyi ellátás fejlődésének köszönhetően a világon a 15–29 éves korosztály körében az első számú halálozási ok már nem egy vírusos vagy halálos betegség, hanem a megelőzhető és elkerülhető halálos közlekedési baleset. Kiemelte: az előrejelzések szerint 2020-ra a forgalomban lévő járművek száma megduplázódik a világon. A növekedés nagy része a fejlődő piacokon következik be. Ezt bizonyítja, hogy 2010 volt az első olyan év, amikor a fejlődő országokban az eladott személygépjárművek és kisteherautók száma meghaladta a fejlett gazdasággal rendelkező országokban értékesítettekét – mondta.

Az előrejelzés szerint 2020-ra a közlekedési balesetek évente 1,9 millió életet követelnek majd, jelentősen túllépve a jelenlegi, 1,3 milliós éves halálozási számot. A közlekedési baleseti áldozatok fele gyalogos, kerékpáros és motoros, azaz védtelen közlekedő. A halálos balesetek kilencven százaléka az elmaradott és a fejlődő országokban következik be.

Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője elmondta: annak ellenére, hogy világviszonylatban nagyon jónak, európai szinten pedig az erős „középmezőnyben” levőnek tekinthető a magyar baleseti statisztika, van még hova fejlődni a közlekedésbiztonság területén. A programot, amelyet – a szervezők megfogalmazása szerint – „a világon végiggördülő médiakampány” segít, május 11-én jelentik be világszerte.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.