88 százalék elolvassa az érdekes tárgyú leveleket

Hatékony elérést tesznek lehetővé az e-mail alapú marketingeszközök a KutatóCentrum felmérése szerint, hiszen az internetezők 88 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú reklámleveleket, 98 százaléka pedig fel szokott iratkozni online hírlevelekre.

MNO
2011. 05. 10. 12:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A KutatóCentrum közleménye szerint bár az e-mailezők 56 százaléka naponta jellemzően minimum három elektronikus reklámlevelet kap, a jó tárgyválasztás és a névre szóló címzés növeli az olvasási hajlandóságot. A reprezentatív E-Mail Marketing Report szerint a megkérdezett 18-64 évesek 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elolvassa az érdekes tárgyú reklámüzeneteket, 60 százaléka pedig szívesebben megnézi a névre szóló leveleket. A közlemény idézi Györfi Annát, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzserét, aki elmondta, hogy a felmérés arra is rávilágított, hogy a címzettek jobban szeretik az olyan üzeneteket, amelyeknél már a feladóból látszik, hogy melyik cég reklámoz benne.

A címzés jelentőségét az is mutatja, hogy az ismeretlen feladótól érkező leveleket a megkérdezettek csaknem 20 százaléka megnyitás nélkül törli, további 40 százaléka csak bizonyos esetekben – például ha a tárgy nem tűnik spamnek, levélszemétnek – olvassa el, míg 11 százaléka előbb utánanéz a feladónak. Csupán 26 százalék az, aki az ilyen üzeneteket is elolvassa. A kutatás szerint a levélszemét mappába kerülő leveleket a megkérdezettek 36 százaléka olvasatlanul törli, azok, akik átnézik a mappa tartalmát, jellemzően a feladó szerint szelektálnak.

A felmérésből az is kiderült, hogy az aktív e-mailezők csaknem felének a levelezőrendszere nem engedélyezi a képek automatikus letöltését, további 18 százaléknál pedig csak a „biztonságos forrásnak” jelölt levelek esetében jeleníti meg azokat. A felmérés rávilágít arra is, hogy az e-mailezők 98 százaléka szokott legalább időnként feliratkozni hírlevelekre, amelyeket rendszeresen meg is néznek. A feliratkozók 39 százaléka általában végigolvassa őket, további 48 százaléka pedig beleolvas az ilyen üzenetekbe. Csupán 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy azonnal törli a hasonló leveleket.

Györfi Anna kifejtette, a 45-54 éves korosztály a leghálásabb célközönség, ők iratkoznak fel legnagyobb arányban hírlevelekre, amiket el is olvasnak. A fiatalok ezzel szemben inkább csak átfutják az ilyen típusú üzeneteket.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.