Hazánkban még korai a tablet-PC-ék forradalmáról beszélni, de a kereslet élénkülése már érzékelhető. Tavaly csaknem 420 ezer hordozható számítógépet adtak el, amelynek megközelítőleg ötven százalékát teszik ki az ultra hordozható netbookok – derül ki a GKIeNET és T-Mobile közös felméréséből. Eszerint bár a táblagépek kezelése és megjelenése is sokkal közelebb áll az átlagfelhasználók igényeihez, a magyar piacon még csak a korai befogadók körében népszerűek ezek az eszközök. A tabletek terjedésének ugyanakkor kedvez, hogy a mobilszolgáltatók kifejezetten internetezésre összeállított díjcsomagok esetén a készülékekre támogatási kedvezményt adnak, ahogy a mobiltelefonok esetében is.
A kutatási összefoglaló a tabletek elterjedésére kapcsán egy Amerikában készült felmérésre utal, amely szerint egy átlagfelhasználó egész napját vizsgálva mindössze 25 százaléknyi időt tölt tartalomkészítéssel, a nap maradék részében csupán tartalmat fogyaszt; böngészik, videót vagy filmet néz, e-bookot olvas, játszik. Ezekre a tevékenységekre viszont kevés kényelmesebb megoldás létezik, mint a tablet.
A felmérés szerint az idén várhatóan nagyságrendileg annyi tabletet értékesítenek a világban, mint az utóbbi évek mobil-PC piacát fenekestül felforgató netbookot. Ezért míg a tavalyi esztendő a piacra lépés miatt marad emlékezetes, addig idén már valószínűleg tömegtermékké válnak a magyar piacon is a táblagépek. A tanulmány ennek kapcsán idézi az IDC piackutató felmérését, amely szerint az elmúlt évben az újdonságokra fogékony vásárlók közül 17 millióan döntöttek a tablet vásárlása mellett. A növekedés dinamikus: míg tavaly az első negyedévben kétmillió darabot adtak el ezekből a készülékekből, addig a negyedik negyedévre számuk már átlépte a tízmilliót. Mára az is eldöntöttnek látszik, hogy a netbookpiac nem szűnik meg, csak némiképp átpozicionálódik, és megmarad a laptopok alsó kategóriás képviselőjeként.
Idős űrhajósok: az asztronautikában nem csak a húszéveseké a világ
