Horváth elmondta: fő céljuk és stratégiájuk a belföldi részesedés növelése. Hozzátette, hogy míg a magyar lakosság belföldön mintegy 237 milliárd forintot költ utazásra, külföldön csaknem a dupláját, 438 milliárdot.
A kampányban azt a gondolatot igyekeznek hangsúlyozni, hogy „minden utazással egy élménnyel lesz több az ember”. Horváth szerint okot, élményt kell adni a potenciális turistáknak, hogy kedvük legyen belföldön utazni, meg kell mutatni, mit érdemes megnézni – mondta.
Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának elnöke azt mondta: Magyarországon a teljes turizmusból a belföldi aránya jelenleg 45 százalék, az lenne az ideális, ha ez megközelítené a 70 százalékot. Mint mondta, tavaly a belföldi utazásokban részt vevő magyar vendégek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy elégedett volt a szolgáltatásokkal, amelyeket igénybe vett, és visszatérne oda, ahol azokat igénybe vette.
Szatmáry Kristóf turizmusért is felelős államtitkár megerősítette, hogy a kormány gazdaságpolitikájának egyik legfontosabb területe a turizmus, azon belül is a belföldi turizmus. Ez az ágazat a gazdaság és a foglalkoztatás növekedésének beindítása szempontjából kiemelkedő jelentőségű. Ebben egy jó kampány sokat segíthet – tette hozzá. Az MT Zrt. felmérése szerint az utazást tervezők több mint háromnegyede, 77 százalékuk tervez belföldi utazást, ezen belül csak belföldön a válaszadók közel 64 százaléka fog utazni.
A válaszadók mintegy 23 százaléka csak külföldre látogat el. Több mint 13 százalék külföldre és belföldre egyaránt tervez utazást. A belföldi utazások legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A nyári időszakra tervezett belföldi utazások több mint kétötöde, 45 százaléka a Balaton turisztikai régióban nyaral, 8 százalékának Budapest-Közép-Dunavidék régió lesz a helyszíne. A belföldi utazások legnagyobb részét, 59 százalékát júliusra és augusztusra tervezik – derül ki a felmérésből.
Az idén 2010-hez képest nagyobb arányban terveznek hosszabb, 4-7 éjszakás belföldi utazásokat. A belföldi utazások átlagos hossza a tervek szerint 4,74 éjszaka. A felmérés szerint a belföldi utazásokra szánt összeg is nőtt: a 2011-es főszezonban az érintett háztartások átlagosan 104 ezer forintot szánnak belföldi utazásra. Ez a tavalyihoz képest 28 százalékos növekedés. Összességében a magyar lakosság várhatóan 146,9 milliárd forintot fordít belföldi utazásra a május–szeptemberi időszakban, ami csaknem 22 százalékkal több, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt.
(MTI)
Betörőktől rettegnek az egyik budapesti kerület lakói