A belföldi turizmust népszerűsítenék

Tavalyhoz képest jelentősen, 46 százalékról 54 százalékra nőtt azon háztartások aránya, ahol a főszezonban utazást terveznek – ismertette Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója a turisztikai marketingszervezet által készített felmérést kampányindító sajtótájékoztatón csütörtökön, Budapesten.

MNO
2011. 06. 02. 14:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Horváth elmondta: fő céljuk és stratégiájuk a belföldi részesedés növelése. Hozzátette, hogy míg a magyar lakosság belföldön mintegy 237 milliárd forintot költ utazásra, külföldön csaknem a dupláját, 438 milliárdot.

A kampányban azt a gondolatot igyekeznek hangsúlyozni, hogy „minden utazással egy élménnyel lesz több az ember”. Horváth szerint okot, élményt kell adni a potenciális turistáknak, hogy kedvük legyen belföldön utazni, meg kell mutatni, mit érdemes megnézni – mondta.

Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának elnöke azt mondta: Magyarországon a teljes turizmusból a belföldi aránya jelenleg 45 százalék, az lenne az ideális, ha ez megközelítené a 70 százalékot. Mint mondta, tavaly a belföldi utazásokban részt vevő magyar vendégek háromnegyede nyilatkozott úgy, hogy elégedett volt a szolgáltatásokkal, amelyeket igénybe vett, és visszatérne oda, ahol azokat igénybe vette.

Szatmáry Kristóf turizmusért is felelős államtitkár megerősítette, hogy a kormány gazdaságpolitikájának egyik legfontosabb területe a turizmus, azon belül is a belföldi turizmus. Ez az ágazat a gazdaság és a foglalkoztatás növekedésének beindítása szempontjából kiemelkedő jelentőségű. Ebben egy jó kampány sokat segíthet – tette hozzá. Az MT Zrt. felmérése szerint az utazást tervezők több mint háromnegyede, 77 százalékuk tervez belföldi utazást, ezen belül csak belföldön a válaszadók közel 64 százaléka fog utazni.

A válaszadók mintegy 23 százaléka csak külföldre látogat el. Több mint 13 százalék külföldre és belföldre egyaránt tervez utazást. A belföldi utazások legnépszerűbb úti célja továbbra is a Balaton. A nyári időszakra tervezett belföldi utazások több mint kétötöde, 45 százaléka a Balaton turisztikai régióban nyaral, 8 százalékának Budapest-Közép-Dunavidék régió lesz a helyszíne. A belföldi utazások legnagyobb részét, 59 százalékát júliusra és augusztusra tervezik – derül ki a felmérésből.

Az idén 2010-hez képest nagyobb arányban terveznek hosszabb, 4-7 éjszakás belföldi utazásokat. A belföldi utazások átlagos hossza a tervek szerint 4,74 éjszaka. A felmérés szerint a belföldi utazásokra szánt összeg is nőtt: a 2011-es főszezonban az érintett háztartások átlagosan 104 ezer forintot szánnak belföldi utazásra. Ez a tavalyihoz képest 28 százalékos növekedés. Összességében a magyar lakosság várhatóan 146,9 milliárd forintot fordít belföldi utazásra a május–szeptemberi időszakban, ami csaknem 22 százalékkal több, mint ami a 2010-es tervekben szerepelt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.