Egyre népszerűbb a kuponos vásárlás

Jóllehet az első bónuszt, illetve kupont kínáló magyar oldalak még nincsenek egy évesek, az idén áprilisban már a 14-74 év közötti lakosság 1,5 százaléka vásárolt ilyen módon terméket vagy szolgáltatást. Az online vásárlói kedv növekedése annak tükrében is érdekes a GKIeNET-BCE E-business Kutatóközpont felmérése szerint, hogy 2009-ben még a magyar fogyasztók 47 százaléka negatívan állt az akkor még csak papíron osztogatott kedvezményekhez.

MNO
2011. 06. 02. 9:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csütörtökön közölt felmérés szerint korábban még a marketingszakemberek is óvatosan bántak a kuponos vásárlás meghirdetésével azért, mert a vásárlói mentalitás szerint ami olcsó, vagy leértékelt áru, az szégyellnivaló. A kutatás szerint ehhez társult a kuponos vásárlás okozta bonyodalom, a sokszor ellenszenves eladói hozzáállás, illetve online környezetben a vásárlással szemben tanúsított bizalmatlanság. A felmérés szerint azonban lehet, hogy ez a negatív attitűd megváltozik az online értékesítés hatására, s a közösség ereje bizalmat kelt a vásárlókban: a feltételezés jogosságát mutatja, hogy az idén áprilisig a magyarországi bónuszkupon vásárlók 19 százaléka a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást.

A közlemény szerint a kuponos vásárlásokra építő internetes cégek vonzereje abban van, hogy a fogyasztókat vásárlásra csábítják az 50 százalékos vagy a feletti kedvezmények, mivel az ilyen mértékű árcsökkenésnél érvényesül az impulzusvásárlás-hatás. A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt. Az ajánlatok időkorlátja miatt pedig azonnali döntési helyzetbe is kerülnek. A gomba módra szaporodó bónuszkupon-vásárlás lehetőségét kínáló oldalak pedig naponta rukkolnak elő kívánatos ajánlatokkal, és lassan naponta jelennek meg ilyen ajánlatokat kínáló webes vállalkozások is.

Az úgynevezett „hosszú farok” hatás azonban a bónuszokat, kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90 százalékát, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől. A tanulmány szerint a kuponokat, bónuszokat kínáló oldalaknak minden esélye megvan arra, hogy 2011-ben jelentős változást hozzanak a magyar online kereskedelemben. Az üzleti modell ugyanis tökéletesen működik a magyar piacon is, s nem igényel nagyobb változtatásokat a tengerentúlon már bevált megoldásokhoz képest.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.