„Ha szükséges, korrekciókat hajtunk végre”

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folyamatosan figyelemmel kíséri a Budaörsi úton nemrég kialakított buszsáv hatásait, és ha szükséges, korrekciókat fog végrehajtani – közölte Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerdán az MTI-vel.

MNO
2011. 06. 01. 20:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vitézy Dávid közlése szerint a Budaörsi úton és a Hegyalja úton további forgalomtechnikai intézkedések lesznek (lámpahangolások, buszsáv-kialakítások), ezek elkészülte után lehet a projektet értékelni. Felhívta a figyelmet arra, hogy a projektet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadta el az akkori Fővárosi Közgyűlés. Hangsúlyozta, semmilyen vidék–főváros ellentét kiélezése nem célja a BKK-nak, de az agglomerációs közlekedés problémái megoldásra várnak, Budapest ebben aktívabb szerepet kíván vállalni. Ebben azonban az agglomeráció városainak is részt kell vennie – tette hozzá. „Budapest önmagában 1,7 millió lakosához illeszkedő költségvetéséből és adóbevételeiből nem tudja a 3,5 milliós régió közlekedésének gondjait egyedül megoldani” – írta.

A projekt célja Vitézy Dávid ismertetése szerint az volt, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol kevesebb embert zavar, és a közösségi közlekedést előnyben tudják részesíteni. Erre sem a Budaörsi úton, sem a Hegyalja úton nincs lehetőség, emiatt több buszjárat is a dugóban kénytelen araszolni. Ezzel kapcsolatban közölte, Budapest belvárosa nem tudja akadálytalanul fogadni az M1-es és M7-es autópályák bevezető szakaszáról érkező forgalmat. Elismerte, hogy az elmúlt napokban fennakadások voltak a Nagyszőlős utcai csomópontban, a Hegyalja úton viszont akadálymentesen lehetett haladni.

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere szerdán nyílt levelet írt Tarlós István főpolgármesternek, amelyben a kialakult dugók miatt erős hangon kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét. Mint írta: a korábban is zsúfolt útvonal most járhatatlanná vált. A polgármester szerint az eredmény önmagában is felveti a kérdést, hogy milyen szerepet játszik a „józan ész a közlekedési, forgalomszervezési döntésekben”.

A BKK az elmúlt napokban festett fel buszsávot az M1–M7 autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé tartó irányban a Nagyszőlős utcai felüljárónál. Emiatt ezen a szakaszon az autósok az eddig kettő helyett egy sávon haladhatnak, és jelentős torlódások alakultak ki. A Levegő Munkacsoport és az LMP az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében üdvözölte a buszsáv kialakítását, de az LMP megjegyezte: a bevezetésre „kapkodva és elnagyoltan került sor”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.