Hivatalosan is átadták a Szentmihályi úti buszsávot

Hivatalosan is átadták a forgalomnak szerdán Budapesten a XIV. kerületi Szentmihályi úton kialakított buszsávot, amelynek révén felgyorsul a 81-es trolibusz közlekedése.

MNO
2011. 06. 29. 14:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 189 millió forintos projekt részeként 200 méteren alakítottak ki buszsávot az Ond vezér út és a Szentmihályi út 20–22. szám között a meglévő út szélesítésével. Ezzel párhuzamosan korszerűsítették a felsővezeték-hálózatot, a régi útpályát felújították az érintett szakaszon, új buszmegállót létesítettek, három új gyalogátkelőhelyet alakítottak ki, és 43 új közúti jelzőtáblát helyeztek ki.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az átadáson azt mondta: Budapest legforgalmasabb és egyben legrövidebb trolibuszvonalát érinti a beruházás; a 81-es trolit naponta 14 ezren használják, hogy a lakótelepről eljussanak az Örs vezér terére.

A Szentmihályi úton a trolibuszok sokszor 10-20 percet is álltak a dugóban, mert a gödöllői HÉV – a trolik útvonalát nem keresztező – vasúti átjárója miatt feltorlódtak a járművek. Ezt a problémát oldhatja meg a kialakított buszsáv, amelynek segítségével a trolibuszok a kocsisor mellett haladva érhetik el a HÉV-vonal szintbeli kereszteződését, és fennakadás nélkül tudnak az előtt jobbra fordulni. Ezzel a lakótelepen élők gyorsabb és kiszámíthatóbb közösségi közlekedést kaphatnak, valamint a BKV üzemeltetési költségeit is csökkenteni lehet – mondta Vitézy Dávid, hozzátéve: több hasonló beruházást is szeretnének megvalósítani, mert a közlekedés javítása mellett költségcsökkenést is el tudnak érni.

Kitért arra is, hogy a városban több helyszínen kezdtek vagy kezdenek a közeljövőben hasonló beruházásokat. Példaként említette a régi Budaörsi út Gazdagréti útnál lévő részét, valamint a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér közötti szakaszt, ahol a villamospályán fognak a közeljövőben a buszok közlekedni.

György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy egy 200 méteres buszsáv „nem a csoda kategória”, de az ott élők sokkal gyorsabban elérhetik az Örs vezér terét, illetve gyorsabban hazaérhetnek. Hozzátette: mint minden beruházás, ez is járhat a helyiek érdeksérelmével, ezért a lakók türelmét és megértését kérte. Kiemelte a buszok, trolibuszok és új villamosok beszerzésének projektjét, amelynek köszönhetően modernebb, alacsonypadlós trolik is forgalomba állhatnak majd Budapesten.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.