Jól szerepelnek a német autógyárak

A magas munkanélküliség és az emelkedő üzemanyagárak, úgy tűnik, felőrölték az amerikai autópiaci fellendülés lendületét, de miközben a piac „vezérbikáinak” eladásai májusban csökkentek, a német autógyártók növelték értékesítéseiket.

MNO
2011. 06. 02. 17:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német autógyárak jól szerepelnek a lanyhuló amerikai autópiacon. Miközben a General Motors és a Ford eladásai csökkentek, a VW, a BMW, a Daimler és a többiek növelték eladásaikat. A legnagyobb mértékben a benzinfaló pick-up és terepjáró modelleket hanyagolták az amerikai vásárlók a magas üzemanyagárak miatt, miközben az üzemanyag-takarékos személygépkocsik eladása emelkedett. Az amerikai autópiacon a Volkswagen a legjobbak között szerepelt májusban. Fő márkája, a VW 30 100 autót adott el, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A legjobban a Jetta modellt veszik versenyképes, 16 500 dolláros nettó kezdőára miatt.

A Volkswagen nagy reményeket fektet az új VW Passat és Beetle modellekbe is, amelyek ősszel kerülnek az észak-amerikai piacra. A Beetle Mexikóban készül, a Passat pedig egy nemrég átadott új üzemben Tennessee-ben. A Volkswagen 2018-ig a világ legnagyobb autógyártója akar lenni és ehhez feltétlenül növelnie kell eladásait az észak-amerikai piacon, ahol eddig elenyésző piaci részesedést tudhatott csak magáénak.

Az Audi 13,6 százalékkal 10 457-re, a Daimler 5,9 százalékkal 20 306-ra, a BMW 19,7 százalékkal 26 452-re növelte eladásait májusban az Egyesült Államokban. A Porsche eladásai 50,4 százalékkal 2817-re növekedtek májusban az előző évihez képest. A piacvezető General Motors eladásai viszont egy százalékkal 221 200-ra csökkentek. A második legnagyobb autógyártó eladásai is csökkentek májusban, igaz, csak néhány darabbal. A Ford 192 100 autót adott el.

Az Egyesült Államokban – erős régiós eltérésekkel – egy gallon üzemanyag úgy négy dollárba kerül, ami literenként 70 eurócentes árnak felel meg. Ami európai szemmel potom összegnek tűnik, az amerikai szemmel rémisztően magas ár. Egy évvel ezelőtt egy gallon üzemanyag még három dollárba, két évvel ezelőtt pedig – a gazdasági válság idején – két dollárba került.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.