Összefogtak az elektromos autókért

E-community néven közösséget alakítottak azok a társaságok, amelyek szerepet kívánnak vállalni az elektromos járművek közúti elterjesztésében, az erről szóló megállapodást kedden írták alá Budapesten.

MNO
2011. 06. 14. 15:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az e-community, amelynek rendes tagja az Elmű-Émász csoport, az ABB és az elektronikai tevékenységgel foglalkozó Észak-Budai Zrt., és támogatói között van például az Ernst and Young, platformként működik a fejlődés elősegítésére. A stratégiai partnerek között szerepel a Citroën, a Mitsubishi és a Peugeot, vendégtag pedig többek között a Fővárosi Vízművek, a The Boston Consulting, a PriceWaterhouseCoopers és a City Taxi.

„Együtt sokkal többet tudunk elérni, mint egymagában az Elmű-Émász”, amely az e-community koordinátora – mondta Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász csoport igazgatóságának elnöke az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a rendes tagok elektromos járműveket használnak, a támogató tagok a közös munka finanszírozásában segítenek, a vendégtagok pedig szellemi munkával, ötletekkel, javaslatokkal segítik az e-mobilitás elterjesztését.

Az elnökasszony hozzáfűzte: Európában 2020-ra várhatóan mintegy tízmillió elektromos jármű lesz és Magyarországon a számuk eléri majd a 25 ezret. Középtávon pedig 20-30 darabbal számolnak, míg jelenleg 5-10 ilyen gépkocsi lehet Budapesten. Az Elmű flottájában két elektromos autó van és az ABB is rendelkezik már elektromos járművel. Ezek a járművek még drágák. Tavaly még egy „normál” autó háromszorosát kellett érte fizetni, de már látszik a változás. Marie-Theres Thiell emlékeztetett arra, hogy az Audi és a Mercedes ígéretet tett arra, hogy a jövő év közepére elektromos járművet fog gyártani.

Az Elmű még az év végéig a meglévő egy budapesti töltőoszlop mellett 4-5 további elhelyezését tervezi a fővárosban. Ugyanakkor az év végéig meghosszabbították azt az akciót, amelynek során a meglévő töltőoszlopnál ingyen „tankolhatnak” az elektromos autósok. Gödöllőn egy ideiglenes töltőoszlopot helyeztek el az európai uniós elnökség idejére és két elektromos gépjárművet is biztosítottak hozzá a rendezvények számára.

Marie-Theres Thiell szólt arról, hogy megkezdték a tárgyalásokat a „politikával” a támogatásért. Közlése szerint a német kormány ingyenes biztosítással támogatja az elektromos mobilitást, ha a második gépjármű elektromos, valamint ingyenes parkolóhelyekkel és a buszsáv használatának engedélyezésével ösztönzik az elektromos gépjárművek elterjedését.

Az ABB ügyvezető igazgatója, Rikard Jonsson hangsúlyozta, hogy az elektromos járművek elterjesztését a megújuló energiára kell építeni. A rendes tagként szereplő elektronikai cég, az Észak-Budai Zrt. vezérigazgatója, Lengyel Attila arról számolt be, hogy tervezik elektromos járművek beszerzését. Dékány László, a SAG Hungária Kft. ügyvezető igazgatója mint az e-community támogató tagja elmondta, hogy cége az Elmű-Émász csoport legnagyobb villamoshálózat-szerelő cége. Legalább 50 elektromos szerelőjárműre lenne szükségük, de ilyet még nem gyártanak. A szintén támogató tag és elektronikai cég, a GA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az e-mobilitásban rejlő üzleti lehetőségekre hívta fel a figyelmet.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.