A kivitelező A-SZ-E konzorcium a következő hónapokban, a bontási munkákat követően, 2434 méter zaj- és rezgéscsillapított sínt fektet le, 314 méteren füves villamospálya épül, nyolc peronpárt alakítanak át, illetve „faltól falig” megújul a Kelemen és a Zrínyi utca – mondta a munkálatok részleteit ismertető sajtótájékoztatón a szakember.
A rekonstrukció idejére a belváros tömegközlekedését és autós forgalmát is átszervezik. A város legforgalmasabb villamosvonalán részben buszok szállítják majd az utasokat, a munkálatok miatt több utcát is lezárnak – tudatta az igazgató. Csanádi Zoltán azt tanácsolta a gépjárművezetőknek, hogy aki teheti, a rekonstrukció ideje alatt kerülje el a szegedi belvárost, akinek pedig ott akad dolga, használjon kerékpárt, vagy a tömegközlekedést vegye igénybe.
Az 1-es villamosvonal belvárosi szakaszának rekonstrukciója a 29,5 milliárd forintos összköltséggel megvalósuló szegedi elektromos közösségi közlekedésfejlesztési projekt része. Annak részeként már felújították a vonal két külső szakaszát. A 2009 augusztusában indult munkákat azonban a kivitelező nem tudta határidőre befejezni.
A több hónapos csúszás miatt a Csongrád Megyei Bíróságon 2010-ben indult perben az önkormányzat 740 millió forintos kötbért követel a kivitelező konzorciumtól.
(MTI)

Brutális karambol a főúton, mentőhelikopter érkezett a helyszínre